حالت تاریک
پنج‌شنبه, 29 شهریور 1403
مدیر مدرسه علمیه شفیعیه یزد:

تحقق شعار «ما می‌توانیم» بزرگترین دستاورد دفاع‌مقدس است

تحقق شعار «ما می‌توانیم» بزرگترین دستاورد دفاع‌مقدس است

مدیر مدرسه علمیه شفیعیه یزد گفت: بزرگترین دستاورد دفاع مقدس برای امروز، برجسته کردن شعار «ما می‌توانیم» و اتکا به توان ملی و داخلی در همه عرصه‌هاست.

حجت‌الاسلام محمدعلی سلطانی در گفتگو با یزدرسا، با گرامیداشت هفته دفاع مقدس گفت: جنگ تحمیلی هشت ساله از ویژگی‌هایی برخوردار بود که به آن تقدس بخشید و آن را از سایر جنگ‌های دنیا متمایز ساخت و از این رو عنوان دفاع مقدس را به خود گرفت.

مدیر مدرسه علمیه شفیعیه یزد در تشریح ویژگی‌های هشت سال دفاع مقدس ادامه داد: در جنگ‌های دنیا از نیروهای نظامی استفاده می‌شود، ولی ما در این جنگ، یک بسیج عمومی داشتیم و همه اقشار ملت از زن و مرد، مسلمان و غیر مسلمان، در کنار نیروهای مسلح با دشمن جنگیدند.

وی با بیان اینکه جلوه‌های معنویت و اخلاق، یاد خدا و توسل به اهل بیت(ع) در سراسر میدان جنگ موج می‌زد، افزود:  فرماندهی این دفاع را یک فقیه جامع الشرایط  و مرجع تقلید و نائب امام زمان بر عهده داشت و همه به فرمان او با دشمن می جنگیدند و از سوی دیگر انگیزه رزمندگان اسلام در این جنگ خدا بود و همه برای دفاع از اسلام و ارزش‌های اسلامی و اطاعت از امام وارد میدان جنگ شده بودند.

سلطانی با اشاره به اهمیت گرامیداشت هفته دفاع مقدس گفت: گرامیداشت هفته دفاع مقدس دو جنبه دارد، یک جنبه آن ظاهر قضیه است که هر سال به صورت نمادین برگزار می‌شود و جنبه دیگر آن حقیقت و روح دفاع مقدس است که بیشتر باید مورد توجه قرار گیرد و برای نسل امروز تبیین شود.

وی تصریح کرد: اهداف دشمن در حمله نظامی به ایران اسلامی، معرفی دست‌های پنهان پشت سر صدام، تبیین عوامل پیروزی ملت ایران آن هم با دست خالی در برابر دشمنی که شرق و غرب عالم حامی او بودند، بیان ایثارگری‌ها و فداکاری‌ها ی شهیدان، جانبازان و آزادگان سرافراز و خانواده‌های معظم آنان  مواردی است که باید  برای نسل امروز تبیین شود و در گرامیداشت هفته دفاع مقدس روی آن سرمایه‌گذاری شود.

سلطانی با اشاره به درس‌های هشت سال دفاع مقدس گفت: جنگ هشت ساله ثابت کرد که ایمان به وعده الهی و ایستادگی و مقاومت در برابر دشمن شرط اول پیروزی است و اینکه اگر ما بخواهیم جلو طمع دشمنان اسلام در حمله مجدد دشمنان به نظام اسلامی را بگیریم، باید بنیه دفاعی کشور را قوی و نیرومند سازیم درس دیگری است که در دفاع هشت ساله به آن رسیدیم.

مدیر مدرسه علمیه شفیعیه یزد افزود: اینکه بعضی می‌گویند ما نیازی به نیروی نظامی نداریم و یا می‌گویند مذاکرات برجام جلو حمله نظامی آمریکا را گرفت، اینها یا نمی‌فهمند و یا خائنند، آنچه جلو حمله نظامی آمریکا را گرفت، قدرت و توان جمهوری اسلامی ایران است.

وی با بیان اینکه ملت غیور ایران اسلامی در این دوران مقدس به باور «ما می‌توانیم» رسیدند، تأکید کرد: بزرگترین دستاورد دفاع مقدس برای امروز، برجسته کردن شعار «ما می‌توانیم» و اتکا به توان ملی و داخلی در همه عرصه‌هاست.

سلطانی با  بیان اینکه جنگ هشت ساله دفاع مقدس با جنگ امروز متفاوت است، ادامه داد: نبرد با دشمن در دوران دفاع مقدس جنگ تن به تن بود؛ ولی امروزه بیگانگان با جنگ نرم و تهاجم فرهنگی جوانان و به ویژه بانوان مسلمان را هدف گرفته‌اند؛ از این رو لازم است مردم با روش‌های مختلف آسیب‌های تهاجم فرهنگی و روش‌های مقابله با آن آشنا شوند.

انتهای پیام/

لینک کوتاه خبر

نظر / پاسخ از