حالت تاریک
سه‌شنبه, 17 مهر 1403
تحویل موفقیت‌آمیز 96درصد مرسولات پستی در یزد
مدیرکل پست استان یزد:

تحویل موفقیت‌آمیز 96درصد مرسولات پستی در یزد

مدیرکل پست استان یزد گفت: هر پستچی در استان یزد به‌صورت متوسط روزانه 120 مرسوله را جابه جا می کند و خوشبختانه 96.5 درصد مرسولاه پستی استان با موفقیت به مقصد تحویل داده می شود.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی «یزد رسا»، حمیدرضا آقاجانی صبح امروز به مناسبت روز جهانی پست در جمع خبرنگاران استان با اشاره به اینکه روزانه بین 12 الی 15 هزار مرسوله پستی در سطح استان یزد توزیع می شود، اظهار کرد: در سطح استان  ۱۹۶ واحد پستی وجود دارد که شامل ۱۸ واحد دولتی و ۱۷۸ واحد خصوصی می شود که واحدهای خصوصی نیز شامل ۷۷ دفتر پیشخوان، ۸۶ واحد نمایندگی قبول روستایی، ۱۳ دفتر ICT‌ روستایی و دو واحد نمایندگی قبول شهری هستند.

وی با بیان این که در 6 ماه ابتدایی سال جاری بیش از 3 میلیون ترافیک مرسوله پستی در سطح استان وجود داشته است، خاطرنشان کرد: این میزان نسبت به مدت مشابه سال گذشته با رشد 21 درصدی روبه رو بوده است.

 

مدیرکل پست استان یزد ادامه داد: استان یزد به لحاظ سرانه مرسولات پستی در جایگاه پنجم در سطح کشور قرار دارد تصریح کرد: تمایل و اقبال مردم به خریدهای اینترنتی در حال افزایش است به‌نحوی‌که در 6 ماه ابتدایی سال جاری بیش از 166 هزار مرسوله در زمینه خریدهای اینترنتی در سطح استان جابه جا شده است که نسبت به مدت مشابه رشدی دو برابری داشته است.

آقاجانی ادامه داد: به لحاظ سرانه پستی نیز در 6 ماه ابتدایی سال جاری  شاهد ۳۰ درصد رشد نسبت به مدت مشابه بوده ایم که در این زمینه نیز یزد رتبه دوم را در سطح کشور به خود اختصاص داده است. 

وی با اشاره به افزایش ۲ درصدی مرسولات وارده به استان در این مدت، حجم این مرسولات را در یک سال اخیر 4 میلیون و ۷۰۰ هزار مرسوله ذکر کرد و گفت: به منظور جلوگیری از رسوب مرسولات پستی استان با توجه به حجم بالای مرسولات، ‌علاوه بر توسه ناوگان پستی، خطوط ریلی نیز برای پست استان منظور شده است.

آقاجانی با بیان این که بسیاری از مرسولات در استان باتوجه‌به شناخت و تجربه موزعین که روزانه بالغ بر ۱۲۰ مرسوله را جابه‌جا می‌کنند، تحویل می‌شود، گفت: خوشبختانه ۹۶.۵ درصد مرسولات در استان با موفقیت توزیع می‌شود و یزد جزو استان‌های موفق در کشور ازاین‌حیث است.

وی از راه‌اندازی میز خدمت در مجموعه پست استان در راستای طرح تکریم ارباب‌رجوع خبر داد و ابراز کرد: نظر به قدمت بالای ساختمان‌های پست استان نیز طی یک سال گذشته، تلاش شد تا از محل منابع مختلف اعتباری نسبت به بهسازی و نوسازی ساختمان‌ها و تجهیزات استان اقدام شود که از آن جمله می‌توان به نوسازی ساختمان مبادلات، ناوگان عملیاتی، ساختمان پست برخی شهرستان‌های تابعه اشاره کرد.

آقاجانی تصریح کرد: خوشبختانه سامانه ثبت شکایات پست در استان راه‌اندازی شده که باعث شده میانگین زمان پاسخگویی به شکایات در استان به ۴.۸ ساعت کاهش یابد درحالی‌که میانگین این زمان در کشور ۵۰ درصد بالاتر از میانگین زمانی یزد است.

وی خاطرنشان کرد: البته اغلب شکایات مربوط به پیگیری مرسولات است هرچند بعضاً نیز شکایاتی مطرح می‌شود.

وی با بیان این که از سال گذشته تمام موزعین پست استان به دستگاه پوز اندرویدی مجهز شده‌اند تا به‌ویژه در تحویل خریدهای اینترنتی دچار مشکل نشوند، گفت: در حال حاضر ۱۲۶ پستچی در استان فعالیت دارند که ۷۶ نفر از آنها در مرکز استان فعالیت دارند و خوشبختانه موفق به اخذ مجوز جذب ۲۰ نفر نیروی نامه‌بر جدید نیز در استان شده‌ایم.

 

وی از ساماندهی خطوط پستی استان خبر داد و گفت: در همین راستا هرچند الزام ارسال پست به‌صورت هر روزه در روستاها را نداشتیم؛ ولی تلاش شده با ساماندهی برخی خطوط خدمات‌رسانی را هر روزه انجام دهیم که با استقبال خوبی نیز مواجه شده است.

مدیرکل پست استان با بیان این که در موضوع بهنگام سازی کد پستی‌ها نیز سال گذشته ۵۲ هزار رکورد روستایی و ۶۵ هزار رکورد شهری به‌روزرسانی شده است، تصریح کرد: مهم‌ترین ابزار همکاران پستی به‌ویژه موزعین برای تحویل مرسولات، داشتن آدرس استاندارد است؛ ولی در بسیاری از شهرستان‌ها فاقد آدرس کامل و استاندارد هستیم که در این باره امیدواریم شهرداری‌ها نسبت به تکمیل آدرس معابر بنا بر تکلیف قانونی خود اقدام کنند.

انتهای خبر/

 

لینک کوتاه خبر

نظر / پاسخ از