حالت تاریک
شنبه, 06 مرداد 1403
عضو شورای شهر یزد مطرح کرد:

تغییر کاربری‌های پرهزینه صدای مالکان را درآورد

تغییر کاربری‌های پرهزینه صدای مالکان را درآورد

عضو شورای اسلامی شهر یزد گفت: مغازه‌هایی که در برخی از بلوارهای یزد تغییر کاربری داده شده، بیشتر مالکین از قانون شهرداری‌ها دررابطه‌با تغییر کاربری‌ها تجاری به تجاری، مسکونی به تجاری اطلاعی ندارند.

به گزارش پایگاه خبری «یزد رسا» به نقل از روابط‌عمومی شورای اسلامی شهر یزد، محمدباقر پارساییان گفت: مغازه‌هایی که در برخی از بلوارهای یزد تغییر کاربری داده شده، بیشتر مالکین از قانون شهرداری‌ها دررابطه‌با تغییر کاربری‌ها تجاری به تجاری، مسکونی به تجاری اطلاعی ندارند و در کمیسیون ماده ۱۰۰ جریمه‌های میلیاردی می‌شوند که بعداً مطلع می‌شوند و گاهی کار از کار گذشته است.

وی افزود: نیاز است در این پرونده‌ها شهرداری ابتدا به مالکین اطلاع‌رسانی به‌صورت تماس و پیامک رو انجام بدهد. به‌عنوان نمونه در یک پرونده و در مورد مغازه‌ای در بلوار شهید باهنر یزد مبلغ ۲۵۰ میلیارد ریال جریمه در کمیسیون بدوی ۱۰۰ شده است که برای کسر پارکینگ بوده و اگر رأی در تجدیدنظر قطعی شود نیز سال‌ها مردم درگیر خواهند بود و عمدتاً به دلیل ناآشنایی با قانون است.

عضو شورای اسلامی شهر یزد ادامه داد: در مورد سرانه ماده ۱۰۱ نیز همچنان شهرداری یزد خلاف قانون سال ۱۳۹۰ عمل می‌کند و علی‌رغم تذکر اعضای شورای شهر از مردم گرفته می‌شود.

انتهای خبر/

 

لینک کوتاه خبر

نظر / پاسخ از