حالت تاریک
پنج‌شنبه, 29 شهریور 1403
یزدرسا گزارش می‌دهد؛

نامه‌های مردمی که بی‌پاسخ نماندند

نامه‌های مردمی که بی‌پاسخ نماندند

در سفرهای شهید آیت‌الله رئیسی به استان یزد نامه‌های زیادی از سوی مردم برای رئیس جمهور نوشته بود، نامه‌هایی که بی‌پاسخ نماندند.

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری تحلیلی «یزدرسا»، سفرهای استانی شهید آیت‌الله سید ابراهیم رئیسی، هشتمین رئیس‌جمهور ایران، به عنوان یکی از مهم‌ترین ابزارهای ارتباط مستقیم با مردم و بررسی مشکلات مناطق مختلف کشور شناخته می‌شد.

این سفرها فرصتی را فراهم می‌آورد تا مسئولین بلندپایه کشور، به ویژه رئیس‌جمهور، از نزدیک با نیازها و مطالبات مردم آشنا شوند و به صورت مستقیم با آن‌ها گفتگو کنند؛ در جریان این سفرها، مردم از فرصت استفاده کردند تا مشکلات و درخواست‌های خود را از طریق نامه به رئیس‌جمهور ارائه دهند، این نامه‌ها شامل طیف وسیعی از موضوعات می‌شدند؛ از مشکلات زیرساختی و کمبودهای محلی گرفته تا درخواست‌های فردی و شخصی نظیر کمک‌های مالی و اشتغال که با کلمات عامیانه و یا حتی رسمی به صورت دست‌خط و یا حتی تایپ شده نوشته شده بودند.

شهید آیت‌الله رئیسی از زمان تصدی ریاست جمهوری، با تاکید بر اهمیت ارتباط مستقیم با مردم، سفرهای استانی را به عنوان یکی از اولویت‌های خود قرار داده بود؛ این رویکرد در راستای اعتقاد او به مردمی بودن دولت و اهمیت شنیدن صدای مردم در تمامی سطوح، شکل گرفته بود.

ارائه نامه‌ها به شهید آیت‌الله رئیسی در این سفرها یکی از راه‌های مؤثر برای طرح مشکلات و درخواست‌های مردمی بود، گذشته از اینکه این نامه‌ها حاوی اطلاعات شخصی و مشکلات بیان شده از سوی هر فرد بود، این فرایند به مردم احساس مشارکت و توجه دولت به مشکلاتشان را القا می‌کرد و به نوعی پل ارتباطی مستقیم بین مردم و بالاترین مقام اجرایی کشور ایجاد می‌شد.

نامه‌های مردمی که بی‌پاسخ نماندند

*تمام نامه‌های سفر رئیس جمهور تعیین تکلیف شدند

 

سید حسن سالاری در گفتگو با پایگاه خبری تحلیلی «یزدرسا» با اشاره به مجموع نامه‌های رئیس جمهور در دور دوم سفر ایشان به یزد اظهار کرد: ۱۶۶ هزار و ۷۷۰ نامه و تماس در دور دوم سفر رئیس جمهور به یزد دریافت شد که تمام این موارد مورد بررسی و ارزیابی قرار گرفتند و اقدامات لازم نیز در خصوص نامه‌ها و درخواست‌ها انجام شد.

 

وی افزود: از این تعداد ۷۹ هزار درخواست تسهیلات که ۴۹ هزار درخواست مرتبط با دریافت وام قرض‌الحسنه بود که در مسیر بانک قرار گرفتند و از این تعداد ۲۰ هزار درخواست نیز به صورت مساعدت بود که به صورت بلاعوض پرداخت شد.

 

مدیرکل دفتر مدیریت عملکرد، بازرسی و امور حقوقی استانداری یزد عنوان کرد: از ۴۹ هزار درخواست وام قرض‌الحسنه، ۲۹ هزار درخواست پرداخت و ۲۰ هزار درخواست در شرف پرداخت هستند.

 

وی با بیان اینکه برخی از نامه‌ها به ادارات مرتبط ارجاع داده شد، تصریح کرد: اگر موردی از نامه‌های مردمی که به ادارات ارجاع داده شده بود، برگشت خورده و نتیجه نگرفته است، مجددا باید به ما رجوع کنند تا با پیگیری درخواست افراد بررسی و حل شود.

 

مدیرکل دفتر مدیریت عملکرد، بازرسی و امور حقوقی استانداری یزد با اشاره به اینکه هیچگونه بلاتکلیفی در خصوص نامه‌های سفر ریاست جمهوری به یزد وجود ندارد، گفت: برخی از درخواست‌های مرتبط با وام پرداخت نشده است که به ترتیب این وام با ارسال پیامک به افراد پرداخت خواهد شد.

 

*رفتی اما نامه‌ای را بی‌پاسخ نگذاشتی

 

سفرهای استانی شهید آیت‌الله رئیسی به عنوان یک ابزار مهم در نظام جمهوری اسلامی ایران نقش‌آفرینی کرد و به دولت کمک کرد تا با شناخت دقیق‌تر از وضعیت مناطق مختلف کشور، برنامه‌ریزی‌ها و تصمیم‌گیری‌های بهتری داشته باشد.

این سفرها نه تنها باعث افزایش اعتماد و همدلی میان مردم و دولت شد، بلکه به تسریع در حل مشکلات و پاسخگویی به مطالبات مردم نیز کمک شایانی کرد.

 

 تعهد شهید آیت‌الله رئیسی به این امر نشان‌دهنده اراده قوی او برای خدمت‌رسانی به مردم و بهبود شرایط کشور بود، تعهدی که در آن در نهایت به دیار حق شتافت و داغی سنگین بر دل مردم ایران تا ابد باقی ماند.

لینک کوتاه خبر

نظر / پاسخ از