حالت تاریک
دوشنبه, 26 شهریور 1403
فرماندار شهرستان بهاباد:

تنها بیمارستان شهرستان بهاباد اتاق عمل زایمان ندارد

تنها بیمارستان شهرستان بهاباد اتاق عمل زایمان ندارد

فرماندار بهاباد با اشاره به مشکلات و کمبودهای متعدد تنها بیمارستان شهرستان بهاباد گفت: بیمارستان حکیم بهابادی شهرستان در حال حاضر اتاق عمل در بخش زنان و زایمان ندارد که این موضوع مشکلاتی را ایجاد کرده است.

علیرضا تیموری در گفتگو با خبرنگار پایگاه خبری تحلیلی «یزد رسا»، با اشاره به اینکه بیمارستان حکیم بهابادی در حال حاضر تنها بیمارستان این شهرستان است و متأسفانه حدود یک سال این بیمارستان متخصص قلب و رادیولوژی نداشته است اظهار داشت: خوشبختانه با پیگیری‌های انجام شده از یک ماه پیش متخصص قلب و رادیولوژی در بیمارستان مستقر شده است؛ اما بسیاری از کمبودهای این بیمارستان همچنان وجود دارد.

تیموری با بیان اینکه یکی از کمبودهای بیمارستان حکیم بهابادی نبود تعداد کافی آمبولانس است عنوان کرد: با همکاری بنیاد مستضعفان 3 دستگاه آمبولانس جدید به بیمارستان حکیم بهابادی اضافه شده است و الان در کل چهار دستگاه آمبولانس در بخش بهاباد فعالیت دارند.

وی با تأکید بر اینکه یکی از مشکلات بیمارستان امحا زباله است ابراز کرد: باتوجه‌به اینکه بعضاً زباله‌های بیمارستانی خطرناک هستند و باید به‌صورت خاصی امحا بشوند، یک ساختمان خیری در حال ایجاد است که تقریباً 95 درصد کار آن انجام گرفته است و در دهه فجر امسال به بهره برداری می رسد.

فرماندار بهاباد با اشاره به اینکه در حال حاضر چهار متخصص داخلی و اطفال در بیمارستان وجود دارند تصریح کرد: در بیمارستان حکیم بهابادی دو پزشک متخصص داخلی و دو پزشک متخصص اطفال حضور دارند که در شیفت‌های صبح و بعدازظهر فعالیت دارند.

وی یکی از مشکلات این بیمارستان را عدم وجود منزل برای استقرار پزشکان ذکر و تصریح کرد: از حدود 6 ماه قبل چهار واحد منزل پزشکان برای رفع مشکل استقرار پزشکان غیر بومی توسط دانشگاه عوم پزشکی شروع به کار شده است که منتظر تأمین اعتبار برای ادامه کار است.

تیموری افزود: با کمک یکی از خیران شهرستان بهاباد اعتباری برای احداث ساختمان برای بخش دیالیز با زیربنای 500 متر داده شد که دانشگاه علوم پزشکی متعهد شده است بعد از احداث ساختمان نسبت به مجهز کردن این بخش اقدام کند.

فرماندار بهاباد با بیان اینکه یکی دیگر از کمبودهای بیمارستان حکیم بهابادی عدم وجود اتاق عمل است افزود: این بیمارستان به دلیل عدم دارابودن اتاق عمل در بخش زنان و زایمان دچار مشکل است که با همکاری دانشگاه علوم و پزشکی، اتاق عمل در ساختمان موجود بیمارستان حکیم بهابادی در حال احداث است که ان‌شاءالله تا شش‌ماهه اول سال 1403 به بهره‌برداری می‌رسد.

فرماندار بهاباد با بیان اینکه طرح احداث بیمارستان جدید برای شهرستان بهاباد ارائه شده است تصریح کرد: مکان احداث بیمارستان جدید مشخص شده است و پیگیری‌ها توسط استاندار، نماینده مجلس و دانشگاه علوم پزشکی برای اخذ مجوزها صورت‌گرفته است.

انتهای پیام/

لینک کوتاه خبر

نظر / پاسخ از