حالت تاریک
سه‌شنبه, 01 آبان 1403
تولید روزانه ۵۰ تن تخم‌مرغ مازاد در یزد
مدیر بازرگانی سازمان جهاد کشاورزی یزد مطرح کرد؛

تولید روزانه ۵۰ تن تخم‌مرغ مازاد در یزد

مدیر بازرگانی سازمان جهاد کشاورزی یزد با اشاره به خودکفایی استان یزد در تولید تخم‌مرغ گفت: روزانه ۵۰ تن تخم‌مرغ مازاد در یزد تولید می‌شود.

یحیی شفیعی در گفتگو با خبرنگار پایگاه خبری تحلیلی «یزدرسا» ضمن اشاره به خودکفایی استان در تولید تخم‌مرغ، اظهار کرد: میزان تولید تخم‌مرغ در استان یزد در سال ۱۴۰۲ به میزان ۴۴۵ هزار تن بوده است.

وی با اشاره به تولید روزانه ۱۰۰ تن تخم‌مرغ در استان یزد، ادامه داد: استان یزد در زمینه تولید تخم‌مرغ با ۵۰ درصد مازاد تولید مواجه است؛ به‌طوری‌که مازاد موردنیاز استان به سایر استان‌ها ارسال می‌شود.

مدیر بازرگانی سازمان جهاد کشاورزی یزد با اشاره به اینکه سرانه مصرف تخم‌مرغ در استان یزد همراه با مدل کشوی است، تصریح کرد: در حال حاضر سرانه مصرف این ماده غذایی در استان یزد برای هر شخص سالانه حدود ۱۵.۴ کیلوگرم است که سرانه مصرف تخم‌مرغ در کشور نیز همین حدود است.

وی با بیان اینکه ۳.۷ تولید تخم‌مرغ کشور در یزد رخ می‌دهد، گفت: قیمت تخم‌مرغ بر اساس مصوبه هر کیلو ۵۸ هزار تومان و همچنین قیمت تخم‌مرغ سیمرغ هر کیلو ۶۲ هزار تومان است.

شفیعی تأکید کرد: با هرگونه افزایش قیمت تخم‌مرغ در استان برخورد خواهد شد و عرضه‌کنندگان موظف به رعایت نرخ‌ اعلامی از سوی ستاد تنظیم بازار هستند.

انتهای خبر/

 

درباره نویسنده

لینک کوتاه خبر

نظر / پاسخ از