حالت تاریک
پنج‌شنبه, 13 اردیبهشت 1403
رئیس سازمان جهاد کشاورزی یزد عنوان کرد:

تولید ۷۵۰ تن‌ماهی سردآبی در استان یزد

تولید ۷۵۰ تن‌ماهی سردآبی در استان یزد

رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان یزد اعلام کرد: در سال ۱۴۰۲ بالغ بر ۷۵۰ تن‌ماهی سردآبی در استخرهای ذخیره آب کشاورزی استان یزد تولید و به بازار مصرف عرضه شد‌.

به گزارش پایگاه خبری «یزدرسا» به نقل از روابط عمومی سازمان جهاد کشاورزی استان یزد، محمدعلی حاتمی زاده گفت: در سال ۱۴۰۲ بالغ بر ۷۵۰ تن‌ماهی سردآبی در استخرهای ذخیره آب کشاورزی استان یزد تولید و به بازار مصرف عرضه شد‌. 

وی ابراز داشت: یکی از کسب‌وکارهای تولیدی که خیلی سریع به سوددهی می‌رسد پرورش ماهیان سردآبی به‌خصوص ماهی قزل‌آلا در شرایط آب‌وهوایی این منطقه است که تولید آن در تمام شهرستان‌های استان با استفاده از منابع ذخیره آبی انجام می‌شود. 

رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان یزد افزود: ماهی قزل‌آلا یکی از منابع خوب تأمین آهن برای بدن بوده و مصرف آن از کم‌خونی ناشی از فقر آهن پیشگیری می‌کند.

حاتمی زاده افزایش قیمت نهاده‌های شیلاتی، خاموشی چاه‌های کشاورزی و نوسانات قیمت زیرساخت‌های احداث واحدهای جدید را از جمله مشکلات موجود بر سر راه تولید آبزیان در استان یزد دانست و خاطرنشان کرد: اعطای تسهیلات بانکی کم‌بهره و حمایت از تولیدکنندگان خرد با تشکیل اتحادیه پرورش‌دهندگان آبزیان از برنامه‌های جهاد کشاورزی است.

انتهای خبر/

لینک کوتاه خبر

نظر / پاسخ از