حالت تاریک
پنج‌شنبه, 29 شهریور 1403
استاندار یزد تاکید کرد:

تکمیل پروژه‌های نیمه‌تمام از منابع مولدسازی دارایی‌های دولت

تکمیل پروژه‌های نیمه‌تمام از منابع مولدسازی دارایی‌های دولت

استاندار یزد خواستار تکمیل پروژه‌های نیمه تمام از منابع مولدسازی دارایی‌های مازاد دولت شد.

به گزارش پایگاه خبری «یزدرسا»، به نقل از روابط عمومی اداره کل امور اقتصادی و دارایی یزد، مهران فاطمی در نشست ستاد استانی مولدسازی دارایی های مازاد دولت که با حضور رییس سازمان خصوصی سازی برگزار شد؛ استفاده از منابع حاصل از مولدسازی در تکمیل طرح‌های نیمه تمام عمرانی به ویژه راه‌ها و ایجاد بزرگراه‌ها را یادآور شد و گفت: جاده‌های استان دارای بار ترافیکی بالایی است و سالانه ۲۵۰ نفر در جاده‌های برون شهری یزد بر اثر تصادف کشته می‌شوند و یزد جزو استان‌های خاص در زمینه تصادفات است.

وی تخصیص منابع حاصل از این سیاست دولت برای ایجاد بزرگراه اردکان - مهریز را ضروری دانست و ادامه داد: تزریق منابع این بخش برای این جاده ملی و بین‌المللی ضروری است.

وی کمبود منابع آبی در یزد را یادآور شد و تامین آب استان موضوع دیگری است که در طرح مولدسازی دارایی‌های مازاد دولت باید در اولویت قرار گیرد.

استاندار یزد ادامه داد: هم اکنون ۳۸۱ روستا در یزد هر هفته بین نیم یا ۲ ساعت دارای آب هستند و کار آبرسانی با تانکر صورت می‌گیرد و قطعا باید برای کمک به حل مشکل موجود اقدام شود.

وی همچنین گفت: ۴۵ درصد بیماران مورد پذیرش در یزد از استان‌های جنوب و جنوب شرق کشور هستند که هم اکنون ۸ بیمارستان نیمه تمام با پیشرفت بین ۵۰ تا ۹۸ درصد در استان داریم که اگر تکمیل شوند هزار تخت به تخت‌های بیمارستانی استان اضافه می‌شود.

وی در ادامه گفت: موضوع مولدسازی اموال مازاد دولت اگر همکاری لازم صورت گیرد بسیاری از مشکلات حل خواهد شد.

فاطمی اضافه کرد: همچنین تکمیل ورزشگاه بزرگ شهر یزد برای میزبانی مسابقات ملی و بین‌المللی از محل مولد سازی دارایی‌های مازاد دولت ضروری است.

مدیرکل اموراقتصادی و دارایی استان یزد در نشست استانی ستاد مولدسازی دارایی‌های مازاد دولت یزد گفت: ۶۲۰ پروژه نیمه تمام عمرانی در استان وجود دارد که برای تکمیل آنها به ۶۵ هزار میلیارد تومان اعتبار نیاز است.

محمد دهقان منشادی افزود: اعتبارات عمرانی استان در سال ۱۴۰۱، ۲هزار میلیارد تومان بوده است و این اعتبارات در سال جاری هم همین میزان است.

وی بیان کرد: اگر بخواهیم با اعتبارات موجود طرح‌های نیمه تمام عمرانی را تکمیل کنیم حدود ۳۰ سال زمان می‌برد؛ لذا اجرای طرح مولد سازی و استفاده از منابع حاصل از آن نقش مهمی در تحقق اهداف تکمیل طرح‌های عمرانی استان دارد.

انتهای پیام/

لینک کوتاه خبر

نظر / پاسخ از