حالت تاریک
دوشنبه, 26 شهریور 1403
مدیرکل تعاون استان یزد خبر داد:

جایگاه اول یزد در درصد اشتغال فارغ‌التحصیلان دانشگاهی

جایگاه اول یزد در درصد اشتغال فارغ‌التحصیلان دانشگاهی

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان یزد از کسب جایگاه اول برای یزد در ثبت میزان درصد اشتغال ثبت‌شده برای فارغ‌التحصیلان دانشگاهی نسبت به مجموع اشتغال ایجاد شده در استان در سطح کشور خبر داد.

محمدرضا فلاحتی در گفتگو با خبرنگار پایگاه خبری تحلیلی «یزدرسا» گفت: استان یزد رتبه اول را در زمینه میزان درصد اشتغال ثبت شده برای فارغ‌التحصیلان دانشگاهی نسبت به مجموع اشتغال ایجاد شده استان در بین سایر استان‌های کشور به دست آورد.

وی ادامه داد: میزان تعهد اشتغال استان یزد در سال گذشته (1402)، 23 هزار و 985 نفر بوده است، که براساس آمار ثبت شده در سامانه رصد اشتغال، 28 هزار و 201 نفر اشتغال در استان در سال 1402 ایجاد شده که نشان می‌دهد تعهد اشتغال استان بیش از 100 درصد محقق شده است.

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان یزد عنوان کرد: میزان اشتغال ثبت شده برای فارغ التحصیلان دانشگاهی در استان یزد در سال گذشته 4 هزار و 891 نفر بوده که 17/34 درصد از کل ثبت اشتغال استان در سامانه رصد را تشکیل می‌دهد و یزد را در جایگاه اول نسبت به سایر استان‌ها قرار داده است.

وی گفت: استان سمنان و کرمان به ترتیب با ثبت 15/80 و 15/50 درصد بعد از استان یزد، جایگاه دوم و سوم را در زمینه ثبت اشتغال فارغ‌التحصیلان دانشگاهی نسبت به مجموع اشتغال ثبت شده این استان‌ها در سامانه رصد کسب کردند.

فلاحتی یادآور شد: در سال گذشته مجموع میزان تعهد اشتغال در کشور یک میلیون و 88 هزار و 609 نفر بوده است که بیش از تعهد به میزان یک میلیون و 325 هزار و 112  نفر در این سال اشتغال ثبت شده است و فارغ‌التحصیلان دانشگاهی با ثبت اشتغال 160 هزار و 340 نفر، بیش از 12 درصد از مجموع اشتغال‌های ثبت شده را تشکیل دادند.

انتهای خبر/

لینک کوتاه خبر

نظر / پاسخ از