حالت تاریک
یکشنبه, 18 شهریور 1403
مدیرکل بیمه سلامت استان یزد خبر داد:

حمایت 25 میلیارد تومانی از بیماران خاص یزد

حمایت 25 میلیارد تومانی از بیماران خاص یزد

مدیر کل بیمه سلامت استان یزد گفت: در شش ماهه نخست امسال ۲۵ میلیارد تومان از بیماران خاص و صعب‌العلاج در سطح استان یزد حمایت شده است.

به گزارش یزدرسا، محمد دریجانی صبح امروز در نشستی با اصحاب رسانه استان به مناسبت هفته گرامیداشت بیمه سلامت، گفت: ۳۱۹ هزار و ۷۲۸ نفر جمعیت استان تحت پوشش بیمه سلامت هستند و باید این اطلاع‌رسانی صورت گیرد که ۲ تا ۳ درصد از مردم استان که بیمه نیستند برای دریافت خدمات بیمه سلامت مراجعه کنند.

 

مدیرکل بیمه سلامت استان یزد با اشاره به تأسیس صندوق حمایت از بیماران خاص و صعب‌العلاج در استان یزد ادامه داد: از آبان ماه سال گذشته ۱۰۷ بیماری‌ نادر انتخاب شدند و تحت پوشش این صندوق قرار دارند که ۵۵ بیماری نشان‌دار و بسته خدمتی برای آنها تعریف شده است و‌ بیماران به صورت سیستمی خدمت دریافت می‌کنند.

 

وی افزود: عمدتا ۵۵ بیماری که برای آنها بسته خدمتی تعریف شده است بیماری‌‌های شایع چون دیابت، فشار خون، سرطان، بیماری‌های مادرزادی و ... است که در ۶ ماهه نخست امسال ۲۵ میلیارد تومان از سوی صندوق حمایت از بیماران خاص و صعب‌العلاج برای این بیماران در سطح استان یزد هزینه شده که نزدیک ۵۰ درصد آن مربوط به بیماران غیربومی‌ بوده است.

 

دریجانی ادامه داد: پوشش مادران باردار و شیرده و کودکان زیر دو سال، پوشش بیمه‌ای کودکان دو تا پنج سال بدون شرط خانوار، پوشش خدمات توانبخشی بیماران، بیمه رایگان دهک‌های اول تا پنجم و بیمه دهک‌های ششم تا دهم براساس فرمول تعریف شده و پوشش بیمه اتباع خارجه مجاز از جمله اقدامات و خدمات بیمه سلامت است.

 

وی با اشاره به اجرای طرح پزشک خانواده در استان یزد گفت: اقدامات اولیه برای اجرای طرح پزشک خانواده در مهریز انجام شده و با برقراری ارتباط بین بیماران و مرکز سلامت در این شهرستان ادامه یافته است و پس از اجرای این طرح در این شهرستان، در شهرستان ابرکوه شروع می‌شود.

 
دریجانی با بیان اینکه از ۲۹ مهرماه تا پنجم آبان ماه به عنوان هفته بزرگداشت بیمه سلامت نامگذاری شده است، افزود: «بیمه سلامت، آموزش، پیشگیری و سلامت خانواده»، «بیمه سلامت، سازمان هوشمندو خدمات الکترونیک سلامت»، «بیمه سلامت، حمایت از بیماران خاص، صعب العلاج و نادر، مشارکت‌های اجتماعی و خیرین سلامت» و «بیمه سلامت، پوشش همگانی، دسترسی عادلانه به خدمات سلامت و حفاظت مالی از بیمه شدگان» از جمله عناوین روزهای هفته بیمه سلامت است.


وی ادامه داد: «بیمه سلامت، ارتقای خدمات، خرید راهبردی و نظارت بر ارائه خدمات مطلوب سلامت»، «بیمه سلامت، اطلاع رسانی، توانمندسازی، مشتری مداری و جهاد تبیین» و «بیمه سلامت، حمایت از درمان زوجین نابارور و جوانی جمعیت» از دیگر عناوین روزهای هفته بزرگداشت بیمه سلامت است.

 
انتهای پیام/

لینک کوتاه خبر

نظر / پاسخ از