حالت تاریک
دوشنبه, 26 شهریور 1403
استاد اخلاق و کارشناس مذهبی:

خدمت به خلق خداوند مهمترین نوع عبادت است

خدمت به خلق خداوند مهمترین نوع عبادت است

استاد اخلاق و کارشناس مذهبی گفت: خدمت به خلق خداوند از مهمترین نوع عبادت است که باید در این مسیر با صبر و پشتکار استوارانه گام برداشت.

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری تحلیلی «یزدرسا»، حجت‌الاسلام والمسلمین محمدکاظم راشد یزدی در همایش جامعه مداحان استان یزد با اشاره به اهمیت خدمت به مردم اظهار کرد: خدمت کردن به بندگان خدا بدون چشم‌داشت یکی از بزرگترین نوع عبادت است و هرچه این خدمت بیشتر باشد، شادابی فرد نیز بیشتر خواهد بود. 

وی افزود: رفع اندوهی از مومن، برآورده کردن حاجتی از یک مومن، خدمت به مومن برای رفع گرفتاری و مشکلات از ثواب بسیاری برخوردار است. 

این استاد اخلاق و کارشناس مذهبی با بیان اینکه نباید اجازه دهیم که فرهنگ تفکر بی‌تفاوتی در کشور رواج یابد، تصریح کرد: در برخی از تفکرات بی‌تفاوتی نسبت به درد و غم سایرین نوعی فضیلت محسوب می‌شود، بنابراین نباید اجازه دهیم اینگونه تفکر در کشور رواج یابد. 

وی ادامه داد: فرد زاهد کسی است که به دنبال سختی کار و نازکی نان و درآمد باشد؛ در روایات آمده است که اگر کسی حاجت فردی را برآورده کند ثواب آن برابر با عبادت شبانه‌روزی همراه با زبان روزه به مدت 90 سال است. 

راشد یزدی با بیان اینکه شهید رجایی نیز نمونه الگوی مدیر خستگی‌ناپذیر است، گفت: شیرینی خدمت به مردم را کسی درک می‌کند که خدمت کرده باشد و متوجه می‌شود که در این راه خستگی وجود ندارد. 

وی افزود: اگر فردی بتواند گره‌ای از مشکل فردی باز کند ولی این کار را انجام ندهد در پیشگاه خداوند باید پاسخگو باشد، بنابراین باید در راه خدمت به مردم زمان و انرژی گذاشت چرا که بهترین مردمان را کشور ایران در دل خود جای داده است. 

این کارشناس مذهبی با اشاره به ویژگی‌های امام خمینی (ره) تصریح کرد: امام خمینی (ره) مومن به خدا بود و در حین این ایمان به هدفی که انتخاب کرده بودند یقین داشتند که می‌رسند، چرا که ایشان به مردم ایران نیز مومن بود. 

وی ادامه داد: امام صادق (ع) فرمودند که اگر کسی حاجت خود را به من بگوید در برآورده کردن آن حاجت تعجیل می‌کنم تا مبادا پیش از من فرد دیگری حاجت ان مومن را برآورده کند. 

راشد یزدی با بیان اینکه عبادت خدمت به خلق خدا است، گفت: برای رضای خداوند باید در راه خدمت به خلق خدا با پشتکار گام برداشت و در این مسیر قطعا در دنیا و آخرت سعادتمند خواهد شد. 

وی تصریح کرد: فضل خداوند به خدمتگزاران به مردم عطا شده است و این فضل در خدمت به مردم است، خدمتگزاران باید با تبسم و اخلاق خوش کار مردم را راه بیاندازند چرا که ثوابی که در رفع مشکل مردم است بیش از رفتن به حج است.

انتهای خبر/

لینک کوتاه خبر

نظر / پاسخ از