حالت تاریک
جمعه, 30 شهریور 1403
رییس شورای اسلامی شهر یزد مطرح کرد:

خواهرخواندگی یزد و بندرانزلی برای گسترش تبادلات اقتصادی

خواهرخواندگی یزد و بندرانزلی برای گسترش تبادلات اقتصادی

رئیس شورای اسلامی شهر یزد گفت: تفاهم‌نامه‌هایی که یزد با دیگر مناطق ایران و جهان منعقد می‌کند، برای تعامل دو سویه تجربیات، توانمندی‌ها و گسترش مناسبات اقتصادی است.

به گزارش خبرنگار «یزدرسا»؛ عزیزالله سیفی در صحن علنی شورای اسلامی شهر یزد، اظهار کرد: تفاهم‌نامه‌هایی که یزد به عنوان تنها شهر میراث جهانی کشور با دیگر مناطق ایران و جهان منعقد می‌کند برای تعامل دو سویه تجربیات و توانمندی‌ها و گسترش مناسبات اقتصادی است و خواهرخواندگی یزد و بندرانزلی هم در همین راستا بوده است.

 رئیس شورای اسلامی شهر یزد افزود: این خواهر خواندگی همچنین برای استفاده از ظرفیت‌های منطقه آزاد و فرصت‌های صادراتی منعقد شده است.

وی ادامه داد: یزد به‌عنوان شهر میراث جهانی و توریستی و همچنین دارالعباده و یکی از کم باران‌ترین شهر‌های کشور و بندر انزلی به عنوان دارالمؤمنین و شهر توریستی و پر باران‌ترین شهر کشور است و تفاهم‌نامه می‌تواند تعامل بسیار خوبی برای همکاری‌ها و استفاده از ظرفیت‌های یکدیگر را فراهم کند.

رئیس شورای اسلامی شهر یزد گفت: برای استفاده از ظرفیت‌های بی‌بدیل شهر میراث جهانی یزد، مثلث گردشگری بین شهر‌های یزد، اصفهان و شیراز برقرار شده و تفاهم‌نامه خواهر خواندگی بین یزد و بندرانزلی نیز می‌تواند به عنوان تکمیل‌کننده این زنجیره دنبال شود.

سیفی ادامه داد: بندر انزلی به عنوان یک منطقه آزاد فرصتی برای سرمایه‌گذاران یزد است؛ همچنین پتانسیل‌های زیاد گردشگردی و صنعتی یزد نیز ظرفیت ویژه‌ای برای مراودات دو شهر است و در حوزه‌های بهداشت و درمان نیز با توجه به قطب درمانی کشور بودن یزد، می‌تواند مورد استفاده قرار گیرد.

وی افزود: برای استفاده کامل از ظرفیت‌های دو طرف و همچنین اجرایی‌شدن بند‌های این تفاهم‌نامه به صورت مرحله به مرحله و با توافقاتی که انجام می‌شود در راستای اجرایی شدن آن‌ها اقدام خواهد شد؛ همچنین‌ امیدواریم با مساعدت مسئولان و به‌ویژه استاندار یزد در راستای برقراری مسیر پروازی یزد بندر انزلی اقدامات لازم صورت گیرد و صحبت‌های اولیه نیز در این زمینه صورت گرفته تا تقویت مراودات و سهولت در رفت و آمد بین دو شهر را داشته باشیم.

سیفی ادامه داد: در زمینه کشور‌های خارجی نیز شهر جهانی یزد تاکنون با شهر‌های یاسبرین مجارستان، پوتی گرجستان، خیوه ازبکستان، گیومری ارمنستان، لینتس اتریش، پینگ یائو چین، خجند تاجیکستان و براگا پرتغال قرارداد خواهرخواندگی مبادله کرده است.

رئیس شورای اسلامی شهر یزد گفت: به عنوان خبر خوب به مردم دارالعباده یزد اینکه تفاهم‌نامه بین شهر‌های یزد و قم و مشهد نیز در راستای تشکیل مثلث مذهبی در دست پیگیری است و اقدام خواهد شد.

انتهای پیام/

لینک کوتاه خبر

نظر / پاسخ از