حالت تاریک
شنبه, 06 مرداد 1403
مدیرکل گمرک استان یزد:

درآمد گمرک یزد به ۴۷۳ میلیارد تومان رسید

درآمد گمرک یزد به ۴۷۳ میلیارد تومان رسید

مدیرکل گمرک استان یزد گفت: مجموع درآمدهای گمرک یزد در 6 ماهه نخست سال جاری به 473 میلیارد تومان رسید.

به گزارش یزدرسا به نقل از روابط عمومی گمرک استان یزد، محمدحسین سلمانی گفت: مجموع درآمدهای گمرک یزد در ۶ ماهه نخست سال جاری به ۴۷۳ میلیارد تومان رسید که شامل بیش از ۲۱۱ میلیارد تومان پرداخت قطعی و ۲۶۲ میلیارد تومان ضمانت نامه بانکی است.

 

مدیرکل گمرک استان یزد اظهارداشت: ۲۱۱ میلیارد تومان دریافت قطعی گمرک یزد به خزانه واریز شده، همچنین در این مدت بیش از ۱۳۵ میلیارد تومان مالیات بر ارزش افزوده و ۵۸ میلیارد تومان حقوق ورودی سایر کالاها در گمرک یزد وصول شده است.

 

وی ادامه داد: گمرک یزد همچنین برای جبران کمبود نقدینگی و کمک به واحدهای تولیدی، فعالان اقتصادی مجاز و شرکت‌های دانش بنیان و نوآور بیش از ۲۶۲ میلیارد تومان ضمانت نامه بانکی به جای پرداخت قطعی از واردکنندگان دریافت کرده که این میزان بیش از پرداخت قطعی وصولی است.

 

سلمانی افزود: دریافت ضمانت نامه بانکی بخشی از تسهیلات گمرک به واحدهای تولیدی و فعالان اقتصادی مجاز است که طبق آن واردکنندگان می توانند کالای خود را با ارائه ضمانت نامه بانکی از گمرک ترخیص و حقوق و عوارض گمرکی را در پایان سال مالی پرداخت کنند.

 

وی یادآور شد: همچنین در این مدت بیش از ۲ میلیارد و ۴۹۴ میلیون تومان درآمدهای استانی در گمرک یزد وصول شده که نسبت به مدت مشابه در سال قبل از آن حدود ۵۳ درصد رشد دارد.

 

مدیرکل گمرک استان یزد گفت: درآمدهای وصولی گمرک یزد در ۶ ماهه ابتدائی سال جاری در ۲۰ ردیف درآمدی شامل حقوق ورودی کالاها، مالیات و عوارض گمرکی وصول شده است.

انتهای پیام/

لینک کوتاه خبر

نظر / پاسخ از