حالت تاریک
دوشنبه, 26 شهریور 1403
نماینده مردم اردکان در مجلس:

دستاوردهای دفاع مقدس میراث فرهنگی ناملموس است

دستاوردهای دفاع مقدس میراث فرهنگی ناملموس است

نماینده مردم شهرستان اردکان در مجلس شورای اسلامی گفت: دستاوردهای دفاع مقدس میراث فرهنگی ناملموس است که می‌بایست پاسداری و صیانت شود و بهترین گام برای حفاظت از آن روایت‌گری و انتقال ارزش‌های فرهنگی به نسل جوان است.

 محمدرضا دشتی اردکانی در گفتگو با یزدرسا، ضمن تبریک هفته دفاع مقدس و گرامیداشت یاد و خاطره شهدای هشت سال جنگ تحمیلی گفت: دفاع مقدس تجلی اراده‌ یک ملت برای دفاع از عدالت بود که باعث شد ارزش‌های معنوی و دینی در جامعه پررنگ شود و نسلی از جنس نور در ایران اسلامی، ارزش‌های انقلاب را متجلی کند.

نماینده مردم شهرستان اردکان در مجلس شورای اسلامی با اشاره به اهمیت و لزوم حفظ دستاوردهای دفاع مقدس ادامه داد: دستاوردهای دفاع مقدس میراث فرهنگی ناملموس است که می‌بایست پاسداری و صیانت شود و بهترین گام برای حفاظت از آن روایت‌گری و انتقال ارزش‌های فرهنگی به نسل جوان است تا این میراث فرهنگی معنوی، نسل به نسل منتقل و پاسداری شود.

وی با بیان اینکه جنگ نرم امروز با توجه به ماهیت آن اهمیت بالاتری نسبت به جنگ سخت هشت ساله دارد، عنوان کرد: جنگ دیروز سخت افزاری و بر پایه ادوات نظامی بود اما جنگ امروز نرم‌افزاری و بر پایه باور و اعتقاد است و به مراتب مهم‌تر است و لازمه مقابله با آن، شناخت صحیح فرهنگ و مدیریت فرهنگی است.

دشتی ادامه داد: بی‌شک فرهنگ اولی بر سیاست است و مبارزه در این صحنه از دانش و معرفتی خاص را طلب می‌کند و شایسته است که مدیران فرهنگی از فرهیختگی لازم برای مقابله با جنگ نرمی که با صرف هزینه‌های گزاف از سوی دشمنان نظام و انقلاب به راه افتاده است، برخوردار باشند و این موضوع به قدری اهمیت دارد که مقام معظم رهبری نیز در بیانات و فرمایشات خود مکررا به این مهم اشاره کردند.

وی با بیان اینکه جهاد، فرهنگ انقلاب اسلامی است که می‌بایست ارزش‌های متعالی آن به نسل حاضر منتقل شود،   تصریح کرد: همدلی مردم با نظام و انقلاب رمز کلیدی جهاد در تمام عرصه‌هاست. مردم صاحب‌خانه اصلی نظام و انقلاب هستند و در صورت لحاظ کردن این سرمایه در تمامی شئون تصمیم‌گیری، شاهد جهاد در عرصه‌های نوین هستیم.

انتهای پیام/

لینک کوتاه خبر

نظر / پاسخ از