حالت تاریک
دوشنبه, 26 شهریور 1403
یزد چهارمین استان در پرداخت تسهیلات ازدواج است؛

دلگرمی 92 درصد متقاضیان یزدی با تسهیلات ازدواج

دلگرمی 92 درصد متقاضیان یزدی با تسهیلات ازدواج

بانک‌های عامل در سال 1402 به 91.61 درصد از مجموع متقاضیان تسهیلات قرض‌الحسنه ازدواج در استان یزد، تسهیلات ازدواج را پرداخت کردند.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی «یزدرسا»، ازدواج در آموزه‌های دین اسلام بسیار اهمیت دارد و به عنوان یک موضوع مهم و حیاتی تلقی می‌شود. در آموزه‌های دین اسلام، ازدواج به عنوان راهی برای تکمیل دین و ایجاد تعادل در زندگی فردی و اجتماعی توصیه می‌شود. ازدواج به عنوان یک امر مقدس در اسلام، باعث تحقق هدف‌های مذهبی و دنیوی شخص می‌شود و به فرد کمک می‌کند تا بهترین نسخه خود را در جامعه نشان دهد.

همچنین، ازدواج در آموزه‌های دین اسلام به عنوان یک راه برای حفظ پرچم عفاف و پاکدامنی در جامعه ترویج می‌شود. با ازدواج، فرد مسئولیت‌های خانوادگی و اجتماعی خود را به عهده می‌گیرد و به عنوان یک عضو مفید و مسئول در جامعه شناخته می‌شود در واقع  ازدواج نقش بسیار مهمی در ساختار و تقویت جامعه اسلامی دارد و به عنوان یک امر مقدس و پایه‌ای در اسلام بر آن تأکید شده است.

بنا به اهمیت ازدواج، زمینه‌سازی و تسهیل در امر ازدواج جوانان از جمله ارائه تسهیلات بانکی نیز از اهمیت بالایی برخوردار است. تسهیلات ازدواج به زوج‌های جوان می‌تواند کمک بزرگی در فراهم آوردن شروع زندگی مشترک باشد. این تسهیلات می‌توانند به زوج‌های جوان کمک کنند تا هزینه‌های اولیه مربوط به ازدواج را پرداخت کرده و زندگی مشترک خود را آغاز کنند. این هزینه‌ها ممکن است شامل هزینه‌های مراسم عروسی، خرید لوازم خانگی، پرداخت اجاره یا خرید مسکن، هزینه‌های پزشکی و ... باشد.

دلگرمی 92 درصد متقاضیان یزدی با تسهیلات ازدواج

ازدواج ۱۴۰۳ طبق آخرین مصوبات کمیسیون تلفیق در بودجه ۱۴۰۳، مبلغ ۳۰۰ میلیون تومان شده، تسهیلات قرض‌الحسنه ازدواج ۳۰۰ میلیون تومان برای زوج‌های بالای ۲۵ سال و برای زوج‌های زیر ۲۵ سال و زوجه‌های زیر ۲۳ سال، ۳۵۰ میلیون تومان تعیین شده است.

 

منصور جنتی، سخنگوی شورای هماهنگی بانک‌های استان یزد نیز در خصوص میزان پرداخت تسهیلات قرض‌الحسنه ازدواج در استان یزد گفت: از مجموع 12 هزار و 247 متقاضی تسهیلات ازدواج در استان یزد در سال 1402، 11 هزار و 219 متقاضی این تسهیلات را دریافت کردند.

 

وی افزود: بانک‌های عامل در سال 1402 به 91.61 درصد از مجموع متقاضیان تسهیلات قرض‌الحسنه ازدواج در استان یزد، تسهیلات ازدواج را پرداخت کردند و هزار و 28 متقاضی دیگر نیز در صف دریافت این تسهیلات به دلایل متعدد باقی ماندند.

 

جنتی عنوان کرد: استان یزد در سال گذشته با پرداخت بیش از 23 هزار و 642 میلیارد ریال تسهیلات به زوج‌های جوان، جایگاه چهارم در بین دیگر استان‌ها در کشور را کسب کرد.

 

وی با اشاره به آمار تسهیلات قرض‌الحسنه ازدواج در سال جاری نیز گفت: تا پایان فرودین‌ماه امسال تعداد متقاضیان تسهیلات ازدواج به 2 هزار و 301 نفر رسید که به 143 نفر از آنها این تسهیلات پرداخت شده است و هنوز 2 هزار و 158 نفر متقاضی در صف دریافت وام ازدواج هستند.

دلگرمی 92 درصد متقاضیان یزدی با تسهیلات ازدواج

سخنگوی شورای هماهنگی بانک‌های استان یزد اضافه کرد: تا پایان فروردین‌ماه سال جاری 6.21 درصد از متقاضیان تسهیلات ازدواج در استان یزد در سال 1403، این تسهیلات را دریافت کردند.

 

وی افزود: در نخستین ماه از سال جاری مبلغ 489 میلیارد و 200 میلیون ریال تسهیلات قرض‌الحسنه ازدواج در استان یزد پرداخت شده است که استان یزد را در این ماه در جایگاه یازدهم کشور قرار داده است.

 

ضرورت ایجاد راهکارهای کاربردی برای تسهیل زندگی جوانان از سوی مسئولان و کلیه آحاد جامعه در یک بسیج همگانی بسیار مهم است و ازدواج یکی از مراحل حساس زندگی است و همه افراد جامعه باید دست به دست هم داده تا امر تسهیل ازدواج اتفاق افتاده و در اجتماع نهادینه شود.

 

زمینه‌سازی و تسهیل در امر ازدواج جوانان، از جمله ارائه تسهیلات بانکی به عنوان یک راه برای ترویج ازدواج، حفظ عفاف و پاکدامنی، تقویت امنیت اجتماعی و پشتیبانی از جوانان بسیار مهم است و باعث بهبود وضعیت جامعه و خانواده‌ها می‌شود.

انتهای خبر/

لینک کوتاه خبر

نظر / پاسخ از