حالت تاریک
شنبه, 07 مهر 1403
کارشناس سیاسی مسائل بین‌الملل عنوان کرد:

دموکراتیک بودن ایران پیام حضور مردم در انتخابات

دموکراتیک بودن ایران پیام حضور مردم در انتخابات

کارشناس سیاسی مسائل بین‌الملل و استاد دانشگاه یزد گفت: مشارکت و حضور حداکثری در انتخابات می‌تواند تقویت‌کننده دموکراسی داخلی و اسلامی باشد که می‌تواند تجلی اراده عمومی در عرصه‌های داخلی را بیان کند.

ابراهیم طاهری در گفتگو با خبرنگار پایگاه خبری تحلیلی «یزدرسا» با اشاره به اهمیت حضور مردم در انتخابات ریاست جمهوری اظهار کرد: حضور مردم در انتخابات ریاست جمهوری دو پیامد مهم در عرصه داخلی و بین‌المللی دارد.

وی افزود: در عرصه داخلی با توجه به اینکه نظام، نظام جمهوری اسلامی است و نظام جمهوری به معنای این است که مسئولان کشور به صورت مستقیم توسط مردم انتخاب می‌شوند که از این طریق پیام مردم‌سالاری دینی را در جامعه بیان و اراده قوه مجریه را از طریق مردم اعمال می‌کنیم.

کارشناس سیاسی مسائل بین‌الملل و استاد دانشگاه یزد با بیان اینکه مردم به صورت مستقیم رئیس‌جمهوری را انتخاب می‌کنند که مسئول اجرای قانون اساسی است، گفت: رئیس جمهور به عنوان دومین مقام مهم کشور و مجری قانون اساسی که می‌تواند سیاست‌های اقتصادی، اجتماعی، فرهنگی و حتی نظامی و امنیتی ما را در عرصه داخلی تحت تاثیر خود قرار دهد، از سوی مردم انتخاب می‌شود و طبیعتا با تغییر رئیس جمهور شاهد تغییرات زیادی در عرصه داخلی خواهیم بود.

وی با اشاره به اهمیت مشارکت حداکثری مردم در انتخابات تصریح کرد: مشارکت و حضور حداکثری در انتخابات می‌تواند تقویت‌کننده دموکراسی داخلی و اسلامی باشد که می‌تواند تجلی اراده عمومی در عرصه‌های داخلی را بیان کند.

طاهری با اشاره به پیام حضور مردم در انتخابات به جامعه جهانی عنوان کرد: این حضور می‌تواند پیام دموکراتیک بودن ایران را به نظام بین‌الملل مخابره کند، پیامی که ایران یک نظام جمهوری است که انتخابات آن به صورت منظم، مکرر و در کارآمدی و شفافیت کامل برگزار می‌شود که از این طریق می‌توانیم به جهان یک ایران مقتدر، دموکراتیک و قوی را نشان دهیم.

وی ادامه داد: پیام دیگر به خاورمیانه‌ای است که در آن حکومت‌های دموکراتیک وجود ندارد، این پیام شامل این است که کشور ایران یک نظام جمهوری و دموکراتیک است و پیام ما به نظام بین‌الملل این است که تمام فرآیند سیاست‌گذاری خارجی ایران از طریق فرآیند مردم‌سالارانه انتخابات می‌شود و مردم تصمیم می‌گیرند که در سطح بین‌الملل چه الگوی رفتاری را بروز دهیم. 

لینک کوتاه خبر

نظر / پاسخ از