حالت تاریک
دوشنبه, 31 اردیبهشت 1403
رئیس شورای اسلامی شهر بهاباد:

رئیس دانشگاه علوم پزشکی یزد پاسخگو باشد

رئیس دانشگاه علوم پزشکی یزد پاسخگو باشد

رئیس شورای اسلامی شهر بهاباد گفت: ترک جلسه و عدم پاسخگوئی رئیس دانشگاه علوم پزشکی یزد، توهین و بی‌احترامی به مردم بهاباد است و این‌گونه رفتارها حق مردم نجیب این شهرستان نیست.

عباس اقبال بهابادی در گفتگو با خبرنگار پایگاه خبری «یزد رسا» دررابطه‌با جزئیات جلسه دیروز مسئولان شهرستان بهاباد با رئیس دانشگاه علوم پزشکی شهید صدوقی یزد که با حاشیه‌هایی همراه بود، اظهار کرد: اعتراضی که ما به دانشگاه علوم پزشکی صدوقی داشتیم نسبت به افتتاح دستگاه دست‌دوم سی‌تی‌اسکن بود.

وی ادامه داد: در شرایطی که شهرستان بهاباد در هر ثانیه ۲۰۰ لیتر آب برای معادن چادرملو صرف می‌کند، حق مردم بهاباد این نیست که از حداقل ترین امکانات بی‌بهره باشند و یا اینکه  آن‌ها دستگاه‌های فرسوده و با کارایی پایین استفاده کنند.

رئیس شورای شهر بهاباد تصریح کرد: رئیس دانشگاه علوم پزشکی استان یزد در برابر اعتراض ما بدون یک کلمه جواب، جلسه را ترک کرد که این رفتار در حقیقت بی احترامی به مردم و مطالبه برحق آنها است.

اقبال بهابادی گفت: چادرملو سال ۹۹ اعلام کرده بود که برای مردم شهرستان بهاباد دستگاه سی‌تی‌اسکن خریداری کرده است؛ اگر واقعاً این خبر راست است، پس دستگاه یاد شده کجاست؟ و اگر دروغ می‌گوید، چرا دانشگاه علوم پزشکی و فرمانداری بهاباد واکنشی نشان نمی‌دهند؟

وی ادامه داد: چرا باید دستگاه سی‌تی‌اسکن که در یکی از بیمارستان‌های یزد به مدت بیش از 30 ‌سال مورد استفاده قرار گرفته است، حالا و بعد از مدت‌ها محرومیت به بهاباد ارسال شود؟

رئیس شورای شهر بهاباد تصریح کرد: بنده سال‌ها سابقه کار داشته و پاسخگوی مردم بوده‌ام؛ تاکنون ندیده‌ام که مسئولی این‌چنین بی‌احترامی کرده و بدون پاسخ جلسه را ترک کند، واقعاً در شأن مسئولان جمهوری اسلامی نیست که چنین رفتاری داشته باشند.

اقبال بهابادی در خصوص وضعیت پروژه‌های بهداشت و درمان شهرستان بهاباد اظهار کرد: زمین بیمارستان کنونی شهرستان بهاباد از سوی مردم تأمین شد؛ کمک مالی کردند. سال ۸۵ که بیمارستان بهاباد هنوز نیمه‌تمام مانده بود، با دستور استاندار سه‌ماهه تمام شد؛ اما مجوز برای راه‌اندازی این بیمارستان به دلیل کم‌بودن جمعیت داده نمی‌شد؛ با پیگیری‌های صورت‌گرفته به دلیل بعد مسافت و فاصله از مرکز استان توانستیم مجوز را اخذ کنیم.

وی ادامه داد: در حال حاضر بیمارستان بهاباد ساخته شده است؛ اما هنوز تا رسیدن به وضعیت مطلوب فاصله دارد. معدن چادرملو باید به مسئولیت اجتماعی خود عمل کند.

اقبال بهابادی افزود: معدن چادرملو سالیانه 7 میلیون مترمکعب از آب شهرستان بهاباد استفاده می‌کند؛ قطعاً در برابر مردم شهرستان بهاباد مسئول است.

وی بیان کرد: دستگاه سی‌تی‌اسکن نو حدود 7 میلیارد تومان قیمت دارد؛ این حق مردم بهاباد نیست که بابت انجام سی‌تی‌اسکن ۲۰۰ کیلومتر مسافت طی کنند.

رئیس شورای شهر بهاباد گفت: در دوران کرونا به دلیل فاصله زیاد شهرستان بهاباد از مرکز استان و همچنین نبود امکانات در این شهرستان باعث شد تا تلفات زیادی داشته باشیم.

این مقام مسئول تصریح کرد: ۱۲ پزشک متخصص به شهرستان بهاباد تخصیص‌داده‌شده بود و تعهد خدمت در شهرستان بهاباد را داشتند، اما الان در جای دیگری مشغول به خدمت هستند.

وی ادامه داد: شایسته نیست که مردم نجیب شهرستان بهاباد به‌خاطر بهره‌گیری از امکانات مختلف پزشکی مجبور به طی ۲۰۰ کیلومتر مسیر تا مرکز استان باشند.

اقبال بهابادی گفت: این بی‌عدالتی‌ تنها مختص به حوزه بهداشت نیست، بلکه در بسیاری از حوزه‌ها شاهد آن هستیم. نیرویی داریم که به اسم فرمانداری بهاباد استخدام شده است، اما در استانداری مشغول به کار است.

انتهای خبر/

لینک کوتاه خبر

نظر / پاسخ از