حالت تاریک
دوشنبه, 26 شهریور 1403
معاون درمان دانشگاه علوم پزشکی یزد خبر داد:

راه‌اندازی ۳ مرکز ام‌آر‌آی جدید در استان یزد

راه‌اندازی ۳ مرکز ام‌آر‌آی جدید در استان یزد

معاون درمان دانشگاه علوم پزشکی یزد از راه‌اندازی ۳ مرکز ام‌آر‌آی جدید در استان یزد خبر داد.

به گزارش پایگاه خبری «یزدرسا» به نقل از روابط عمومی دانشگاه علوم پزشکی شهید صدوقی یزد، سیدکاظم رضوی از آماده شدن مراکز جدید ام آر آی در سه شهرستان تفت، ابرکوه و مهریز خبر داد و گفت: این مراکز به‌زودی در مناطق یاد شده در خدمت بیماران خواهند بود و با افتتاح آنها مجموع دستگاه‌های ام آر ای در استان به ۱۰ مورد می‌رسد که در این زمینه در کشور به نسبت جمعیت، پیشتاز هستیم .

معاون درمان دانشگاه علوم پزشکی یزد گفت: مرکز ام‌آر‌آی بیمارستان شهرستان ابرکوه توسط نماینده سازمان بهداشت جهانی مورد بازدید و تایید قرار گرفته و بزودی آماده ارائه خدمات به مردم این منطقه خواهد شد.

وی ادامه داد: پروژه مرکز ام‌آر‌آی بیمارستان‌های شهید بهشتی تفت و فاطمه‌الزهرای مهریز نیز پایان یافته و آماده بهره‌برداری است.

وی هزینه راه‌اندازی این مراکز را بطور کامل از محل منابع دولتی اعلام کرد و گفت: برای این منظور مجموعا حدود ۴میلیون یورو هزینه شده است.

وی با بیان اینکه تا پیش از این مردم این سه شهرستان برای انجام عمل ام‌آر‌آی باید به مرکز استان مراجعه می‌کردند، تصریح کرد: این مراکز در یک تا ۲ ماه آینده راه‌اندازی می‌شود.

معاون درمان دانشگاه علوم پزشکی یزد عنوان کرد: یزد در زمینه امکانات تصویربرداری در کشور، پیشتاز است و به نسبت جمعیت خود از لحاظ ارائه خدمات این حوزه، حرف اول را می‌زند.

وی ادامه داد: اکنون در شهر یزد پنج دستگاه ام‌آر‌آی داریم و در شهرستان‌های اردکان و میبد هم هر کدام، یک دستگاه وجود دارد که با احتساب سه دستگاه جدید مجموع آنها به ۱۰ دستگاه در استان می‌رسد که رتبه اول کشور را به نسبت جمعیت داریم.

رضوی در ادامه از پایان پروژه «سی‌تی‌آنژیوگرافی» ۱۲۸ اسلایس پیشرفته در بیمارستان دولتی شهید صدوقی یزد خبر داد و گفت: تا پایان همین ماه جاری آماده خدمت‌رسانی به مردم خواهد شد.

گفتنی است؛ این دستگاه که دومین دستگاه نصب شده در استان یزد خواهد بود برای بررسی گرفتگی عروق قلب، سی تی اسکن مغز و سایر نقاط بدن کاربرد دارد و پیش از این فقط در بیمارستان افشار وجود داشت و در این زمینه جزو معدود استانهایی هستیم که به نسبت جمعیت ۲ دستگاه در این حوزه داریم .

لینک کوتاه خبر

نظر / پاسخ از