حالت تاریک
پنج‌شنبه, 29 شهریور 1403
استاندار یزد مطرح کرد:

راه‌حل چالش‌های اشتغال توجه به حوزه دانش‌بنیان است

راه‌حل چالش‌های اشتغال توجه به حوزه دانش‌بنیان است

استاندار یزد گفت: رفع کامل چالش‌های اشتغال استان یزد نیازمند توجه بیشتر به حوزه دانش‌بنیان و حمایت از نخبگان است.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی «یزد رسا»، مهران فاطمی در چهارمین کارگروه اشتغال و کارآفرینی استان یزد در سال جاری که ظهر امروز با حضور مدیران استان برگزار شد با اشاره به اینکه نظام مسائل اشتغال استان یزد باید به‌صورت کامل مشخص و شفاف باشد اظهار داشت: باید نیازمندی بخش‌های مختلف در زمینه جذب تسهیلات نیز کاملاً مشخص باشد و نباید بدون درنظرگرفتن نیاز استان، تسهیلات در میان دستگاه‌ها توزیع شود.

وی ادامه داد: نباید اشتغال ایجاد شده توسط دستگاه‌ها خلاف مسیر یزد نوین و اسناد بالادستی صرف شود و باید مدیران از اتاق‌های خارج شده و بروند، افرادی که در راستای نظام اشتغال استان نیاز به حمایت دارند شناسایی شوند و منابع استان نیز هدفمند هزینه شود و به نحوی باشد که چالش سهم اشتغال بانوان و فارغ‌التحصیلان استان توسط این منابع برطرف شود.

استاندار یزد در بخش دیگری از صحبت خود با اشاره به اینکه باید به اشتغال حوزه دانش‌بنیان در سطح استان توجه ویژه شود گفت: اگر منابع و تسهیلات استان به‌صورت صحیح و بدون انحراف و هدفمند در اختیار شرکت‌های دانش‌بنیان قرار بگیرد قطعاً بسیاری از چالش‌های اشتغال استان برطرف می‌شود.

فاطمی افزود: یکی دیگر از نکاتی که باید در زمینه توزیع منابع و تسهیلات اشتغال مدنظر قرار گیرد توزیع جغرافیایی این منابع است که باید حتماً مدنظر باشد.

وی به نقش مراکز کاریابی و مشاوره در سطح استان یزد نیز اشاره و گفت: باید مراکز مشاوره و کاریابی تخصصی در زمینه چالش‌های اشتغال استان شناسایی و بر اساس تخصص آنها برای این مراکز نقش و مأموریت تعریف شود.

استاندار یزد به پیگیری‌های مستمر در سطح استان برای بیشترین بهره‌برداری در زمینه بورسیه تحصیلی نیز اشاره و گفت: ادارات باید به ظرفیت جذب نخبگان در ادارات و دستگاه‌های خود توجه ویژه داشته باشند.

وی در پایان این نشست به بیان تجربه سه‌ساله خود در استانداری یزد پرداخت و گفت: در دوران سه سال استانداری خود به این نتیجه رسیده‌ام که اراده استوار و مبتنی بر توکل به خدا، به همراه پیگیری خستگی‌ناپذیر هر غیرممکنی را ممکن می‌کند و هیچ کار و هیچ برنامه‌ای نیست که نشدنی باشد و همه کارها شدنی است و تمام مدیران در ادارات خود می‌توانند به آرمان‌ها و اهدافی که دارند هرچند دیریازود برسند؛ اما به شرطی که برنامه‌ریزی و هدف‌گذاری کنند.

وی ادامه داد: این انتظاری است که مردم از مدیران دارند و در این شرایط باید خود قضاوت کنیم که در این مدت چه میزان برای مردم جنگیده‌ایم و هزینه داده‌ایم و من معتقد هستم مسائل و چالش‌های استان حل‌شدنی است به شرطی که شوروشوق در بین تمام مدیران استان وجود داشته باشد و توصیه من این است که در اتاق‌های خود ننشینید که مردم سراغ شما بیایند؛ بلکه باید حرکت کنیم و اتاق‌های خود خارج شوید و سرمایه‌گذار و نقطه‌های هدف را شناسایی کنید و این یعنی دقیقاً همان جهش تولید با مشارکت مردم که پیشرفت کشور نیز به این طریق ممکن می‌شود.

انتهای خبر/

لینک کوتاه خبر

نظر / پاسخ از