حالت تاریک
یکشنبه, 18 شهریور 1403
نماینده تام‌الاختیار سازمان سنجش در یزد خبر داد:

رقابت بیش‌از ۱۳ هزار یزدی در آزمون سراسری‌

رقابت بیش‌از ۱۳ هزار یزدی در آزمون سراسری‌

نماینده تام‌الاختیار سازمان سنجش در یزد گفت: در سال جاری ۱۳ هزار و ۶۰۳ نفر در استان یزد برای شرکت در نوبت دوم آزمون سراسری ورود به دانشگاه‌ها داوطلب شدند.

سید محسن میرحسینی در گفتگو با خبرنگار پایگاه خبری تحلیلی «یزدرسا» در رابطه با جزییات برگزاری کنکور ۱۴۰۳ در یزد اظهار کرد: در سال جاری ۱۵ هزار و ۳۲۴ نفر در استان یزد برای شرکت در نوبت اول آزمون سراسری ورود به دانشگاه‌ها داوطلب شدند که با ریزش حدود دو هزار نفری در نوبت دوم آزمون سراسری تعداد ۱۳ هزار و ۶۰۳ داوطلب در استان یزد به رقابت خواهند پرداخت.

وی ادامه داد: از تعداد شرکت‌کنندگان در نوبت دوم آزمون سراسری پنج هزار و ۲۰۱ نفر مرد و هشت هزار و ۴۰۲ نفر داوطلب زن هستند.

نماینده تام‌الاختیار سازمان سنجش در استان یزد با بیان اینکه صبح پنجشنبه ۲۱ تیرماه داوطلبان گروه‌های علوم ریاضی و علوم انسانی در آزمون شرکت خواهند کرد، گفت: دو هزار و ۸۱ نفر از داوطلبان در استان یزد در گروه علوم ریاضی به رقابت خواهند پرداخت که از این تعداد یک هزار و ۳۵۸ نفر مرد و ۷۲۴ نفر زن هستند.

وی بیان کرد: در گروه علوم انسانی تعداد ۳ هزار و ۹۲۴ نفر داوطلب در استان یزد در نوبت دوم آزمون سراسری شرکت خواهند کرد که از این تعداد یک هزار و ۳۵۲ نفر مرد و ۲ هزار و ۵۷۲ نفر داوطلب زن حضور خواهند داشت.

میرحسینی با بیان اینکه عصر پنجشنبه ۲۱ تیرماه گروه‌های زبان و هنر در نوبت دوم آزمون سراسری به رقابت خواهند پرداخت، گفت: ۹۵۸ نفر به تفکیک ۲۹۵ نفر مرد و ۶۶۳ نفر زن در گروه زبان در استان یزد به رقابت خواهند پرداخت.

وی در رابطه با تعداد داوطلبان گروه هنر در نوبت دوم آزمون سراسری اظهار کرد: یک هزار و ۱۶۲ نفر به تفکیک ۲۷۱ نفر مرد و ۸۹۱ نفر زن نیز در گروه هنر به رقابت می‌پردازند.

نماینده تام‌الاختیار سازمان سنجش در استان یزد با اشاره به اینکه عمده تعداد داوطلبان آزمون سراسری در نوبت دوم، صبح جمعه ۲۲ تیرماه در این آزمون حضور خواهند یافت، گفت: آزمون گروه علوم تجربی در استان یزد با تعداد پنج هزار و ۴۷۸ نفر داوطلب با تفکیک یک هزار و ۹۲۶ نفر مرد و سه هزار و ۵۵۲ نفر زن برگزار خواهد شد.

وی در مورد تعداد حوزه‌های امتحانی آزمون سراسری در استان یزد عنوان کرد: در شهر یزد سه حوزه امتحانی و در ۹ حوزه امتحانی در سایر شهرستان‌های استان در نظر گرفته شده است.

میرحسینی دانشگاه یزد، دانشکده فنی شهید صدوقی و دانشگاه علم و هنر را سه حوزه امتحانی در شهر یزد اعلام کرد.

وی زمان شروع فرآیند آزمون‌ها را هشت صبح برای آزمون‌های نوبت صبح و ساعت ۱۴.۳۰ برای آزمون‌های نوبت عصر بیان کرد و افزود: داوطلبان نوبت دوم آزمون سراسری تمهیداتی بیندیشند تا حداقل یک ساعت پیش از شروع فرآیند آزمون در محل حضور یابند.

نماینده تام‌الاختیار سازمان سنجش در استان بیان کرد: به همراه داشتن کارت ورود به آزمون به همراه یک کارت شناسایی معتبر عکس‌دار الزامی است.
انتهای خبر/

 

لینک کوتاه خبر

نظر / پاسخ از