حالت تاریک
شنبه, 15 اردیبهشت 1403
نماینده سازمان سنجش در یزد خبر داد:

رقابت ۱۵هزار یزدی در بزرگترین آزمون کشور

رقابت ۱۵هزار یزدی در بزرگترین آزمون کشور

نماینده تام‌الاختیار سازمان سنجش در استان یزد گفت: در آزمون سراسری ۱۴۰3 بیش از 15 هزار یزدی در ۵گروه ریاضی، تجربی، انسانی، هنر و زبان با یکدیگر به رقابت می‌پردازند.

سید محسین میرحسینی در گفتگو با خبرنگار پایگاه خبری تحلیلی «یزدرسا»، با اعلام اینکه آزمون سراسری نوبت اول ۱۴۰۳ در روزهای ۶ و ۷ اردیبهشت ماه در ۱۳حوزه امتحانی اصلی وفرعی استان یزد برگزار می‌شود، اظهار کرد: در اولین نوبت از آزمون  سراسری سال جاری ۱۵هزار و ۳۲۴ داوطلب که به تفکیک ۵ هزار و ۶۳۶ دواطلب مرد و ۹ هزار و ۶۸۸ داوطلب زن شرکت خواهند کرد.

وی ادامه داد: در گروه ریاضی ۲ هزار و ۱۸۴ نفر، در گروه تجربی ۵ هزار و ۴۵۴ داوطلب، در گروه انسانی ۴ هزار و ۹۸۶ نفر، در رشته هنر هزار و ۴۳۰ نفر و در گروه زبان خارجی هزار و ۲۷۰ نفردر سطح حوزه‌های امتحانی استان یزد شرکت می‌کنند که در مجموع زنان ۶۳ درصد و مردان ۳۷ درصد آمار شرکت‌کنندگان را تشکیل می‌دهند.

نماینده سازمان سنجش در استان یزد با اشاره به اینکه علاوه بر دانشگاه یزد به عنوان حوزه اصلی این آزمون در ۱۲حوزه فرعی نیز برگزار می‌شود، عنوان کرد: حوزه‌های امتحانی در شهرهای یزد، اشکذر، میبد، اردکان، تفت، مهریز، بافق، ابرکوه، هرات، خاتم و مروست تدارک دیده شده است.

وی با بیان اینکه نوبت دوم آزمون سراسری در تاریخ‌های ۷ و ۸ تیرماه سال جاری برگزار خواهد شد، تصریح کرد: با توجه به تاثیر سهم سوابق تحصیلی در نتیجه نهایی، به داوطلبان توصیه می‌شود که در طول برگزاری آزمون آرامش خود را حفظ کنند و در راستای کنترل استرس و فشارهای ناخواسته حتما از آوردن وسایل ممنوعه به جلسه کنکور خودداری کرده و وسایل مورد نیاز خود را به همراه بیاورند.

میرحسینی در پایان گفت: به همراه داشتن کارت ورود به جلسه و کارت ملی یا شناسنامه عکس‌دار به عنوان مدارک الزامی و مداد، ساعت مچی عقربه‌ای، سنجاق قفلی، پاک‌کن و تراش از جمله وسایلی است که داوطلب می‌تواند با خود به همراه داشته باشد.

انتهای خبر/

لینک کوتاه خبر

نظر / پاسخ از