حالت تاریک
شنبه, 06 مرداد 1403
امام جمعه موقت بهاباد:

رژیم صهیونیستی در افکار عمومی جهان منفورترین است

رژیم صهیونیستی در افکار عمومی جهان منفورترین است

امام جمعه موقت بهاباد گفت: هیجان و عواطف پاک جهانی علیه رژیم صهیونیستی به حرکت درآمده است و اکنون حکومت آمریکا، غربی‌ها و رژیم صهیونیستی منفورترین چهره و حکومت در افکار عمومی هستند.

به گزارش پایگاه خبری «یزدرسا»، حجت‌الاسلام و المسلمین محمدعلی اخوان‌بهابادی درخطبه‌های نماز عید فطر ضمن تبریک عید سعید فطر و قبولی طاعات و عبادات همشهریان در یک ماه عبادت و روزه‌داری گفت: یک ماه روزه گرفتیم، امید که خداوند عنایت ویژه به مردم داشته است و گناهان را آمرزیده باشد و ما بندگان ذخیره معنوی تا سال آتی از آن ذخیره صیانت کنیم.

وی با اشاره به اینکه رمضان ماه رحمت، مغفرت، بخشش گناهان و جلب ثواب‌های بسیار است، افزود: رمضان ماه تربیت انسان و آغازی برای کسانی است که در ماه خدا تربیت شده‌اند و از این به بعد خود را در محضر خدا می‌بینند.

امام جمعه موقت بهاباد به جنایات رژیم کودک‌کش اسرائیل و اربابانش در سرزمین غزه و فلسطین اشاره کرد و با بیان اینکه رژیم صهیونیستی کودکان، مادران و پدران را می‌کشد، افزود: فاجعه عظیم بوده و به نوعی یک نسل‌کشی در غزه رخ داده است، دشمن در اوج قساوت به بیمارستان و مدرسه که پناهگاه مردم بود موشک زد، اما آن‌چنان هیجان و عواطف پاک جهانی علیه آن‌ها به حرکت درآمد که اکنون حکومت آمریکا، غربی‌ها و رژیم صهیونیستی منفورترین چهره و حکومت در افکار عمومی هستند.

وی با اشاره به فجایع عظیم انسانی در غزه که بی شک قلب‌های مردم را جریحه‌دار کرده است، تصریح کرد: شواهد موجود بیانگر این واقعیت است که دشمن صهیونیستی شکست خورده و حمایت آمریکا از این رژیم به شکل ملموسی کاهش پیدا کرده است.

امام جمعه موقت بهاباد در بخش دیگری از خطبه‌ها به پرداخت زکات فطره در رو زعید فطر اشاره کرد و افزود‌: مهم‌ترین مزیت پرداخت زکات فطره کمک به وضعیت اقتصادی زندگی نیازمندان است که باید در وهله اول به خویشاوندان نیازمند و بعد به همنوعان و افراد نیازمند دیگر پرداخت شود.

اخوان‌بهابادی با بیان این که آنچه مورد تأکید علما است پرداخت فوری زکات فطره است که بر هر مؤمن روزه‌دار واجب است، افزود: امسال مبلغ زکات فطریه برای هر فرد مسلمان ۶۵۰ هزار ریال اعلام شده است که باید قبل از اقامه نماز عید سعید فطر کنار گذاشته شود.

وی همچنین به نام‌گذاری شعار سال از سوی مقام معظم رهبری به نام جهش تولید با مشارکت مردم اشاره کرد وگفت: مسئولان ودست‌اندرکاران نظام برای تحقق شعار سال تلاش مضاعف داشته باشند.

وی با بیان اینکه تحقق شعار سال نیازمند اقدامات اساسی و ایجاد ساز و کارهای مناسب در این بخش است، گفت: برای تحقق این شعار، همه مردم باید مشارکت کنند.

در حاشیه مراسم برگزاری نماز با شکوه عید سعید فطر شهرستان بهاباد، کمیته امداد صندوق‌هایی را به منظور جمع‌آوری زکات فطره مستقر کرده تا مردم به موقع زکات فطره خود را پرداخت کنند.

انتهای پیام/

لینک کوتاه خبر

نظر / پاسخ از