حالت تاریک
شنبه, 06 مرداد 1403
فرمانده ناحیه شهید منتظر قائم یزد:

زائران اربعین حسینی به عقاید اباعبدالله‌الحسین باور دارند

زائران اربعین حسینی به عقاید اباعبدالله‌الحسین باور دارند

فرمانده ناحیه شهید منتظر قائم یزد گفت: حرکت و قدم‌گذاشتن در مسیر ائمه اطهار به معنای ابراز ارادت و احترام به عقاید و نظرات آنها است.

حسین آزادی‌نژاد در گفتگو با خبرنگار یزدرسا، با اشاره به اینکه پیاده‌روی اربعین محلی برای ابراز روحیه ذلت گریزی و ظلم‌ستیزی است اظهار داشت: پیاده‌روی اربعین مکانی برای اعلام موضع شفاف اشخاص در برابر ظالمان است؛ زیرا که هرگونه حرکت و قدم‌گذاشتن در مسیر ائمه اطهار به معنای ابراز ارادت و احترام به عقاید و نظرات آنها است ویکی از بارزترین ویژگی شخصیتی امام حسین (ع) و یارانش ظلم‌ستیزی بوده است.

فرمانده ناحیه شهید منتظر قائم یزد افزود: مسلمانان و حتی ادیان دیگر با شرکت در این حماسه بزرگ بدون ابراز حتی یک کلمه، عقاید و دیدگاه‌های خود را صریحاً اعلام می‌کنند و همین موضوع است که باعث شده استکبار از جمعیت انبوه شرکت‌کنندگان در این مراسم بترسد و برای سانسور و ممانعت از برگزاری این مراسم طرح‌های مختلفی را اجرا کند.

وی پیاده‌روی اربعین را کلاس عملی بالابردن صبر، تحمل و شکیبایی در مواجه با سختی‌ها و آماده‌شدن برای همراهی با قیام بزرگ حضرت مهدی (عج) ذکر و خاطرنشان کرد: مراسم راهپیمایی اربعین با انواع سختی‌های جسمانی متعددی همراه است که تحمل این سختی‌ها نیازمند یک هدف و آرمان بزرگ است که انسان‌ها به‌خاطر آن آرمان حاضر به تحمل این‌گونه سختی‌ها بوده‌اند.

آزادی‌نژاد ادامه داد: انسان‌های دارای آرمان و هدف الهی می‌دانند که بعد از هر سختی، آسانی وجود دارد و لذت چشیدن این آزادی به همراه شکست مستکبران عالم است باعث می‌شود انسان‌ها در مسیر اربعین حسینی و زیارت اباعبدالله الحسین (ع) قدم‌های خود را محکم و استوار بردارند.

فرمانده ناحیه شهید منتظر قائم یزد همچنین به اثرات سیاسی پیاده‌روی اربعین اشاره و تصریح کرد: افرادی که در مراسم پیاده‌روی اربعین حسینی شرکت می‌کنند در تعامل و ارتباط با یکدیگر و همچنین با حضور در سخنرانی‌های طول مسیر به‌صورت دقیق‌تر با مفاهیم حق و باطل آشنا می‌شوند و این موضوع در ادامه مسیر زندگی و مواجهه با حق و باطل تأثیرگذار است.

انتهای پیام/ک

لینک کوتاه خبر

نظر / پاسخ از