حالت تاریک
دوشنبه, 26 شهریور 1403
مدیرکل کتابخانه‌های عمومی استان یزد مطرح کرد:

زنگ کتابخوانی در 400 کلاس درس استان یزد

زنگ کتابخوانی در 400 کلاس درس استان یزد

مدیرکل کتابخانه‌های عمومی استان یزد گفت: بیش از ۴۰ کتابدار در قالب برنامه زنگ کتابخوانی یار مهربان در یزد در ۴۰۰ کلاس درس استان یزد در راستای ترویج فرهنگ کتابخوانی حضور پیدا می‌کنند.

به گزارش «یزدرسا»، محمدمحسن رفیعی صبح امروز در نشست خبری با اصحاب رسانه استان یزد با موضوع هفته کتاب و کتابخوانی گفت: ۶۰۰ برنامه برای هفته کتاب در استان یزد در نظر گرفته است که آغاز پویش شعر مقاومت با موضوع «اسم شب صبح است» و افتتاح نمایشگاه عکس یادمان و افتتاح کتابخانه روستایی آیت‌الله ابوترابی اله‌آباد زارچ‌ از جمله این برنامه‌هاست‌.

مدیرکل کتابخانه‌های عمومی استان یزد با اشاره به افتتاح طرح زنگ کتابخوانی یار مهربان در یزد همزمان با هفته کتاب گفت: بیش از ۴۰ کتابدار در قالب این برنامه در ۴۰۰ کلاس درس در ۸ مدرسه دولتی کمتربرخوردار حضور پیدا می‌کنند و در ساعات درسی انشا و ادبیات این دانش‌آموزان به موضوعاتی چون کتابخوانی، قصه‌گویی، معرفی کتاب، فلسفه برای کودکان و... در راستای ترویج فرهنگ کتابخوانی می‌پردازند.

وی با بیان اینکه استان یزد از نظر شاخص‌های کمی رتبه اول تا سوم را در کشور به خود اختصاص داده است، گفت: ۱۱۲ باب کتابخانه عمومی در استان یزد وجود دارد و به عبارتی به ازای هر ۱۱ هزار و ۱۸۷ نفر یک کتابخانه در یزد وجود دارد.

رفیعی با اشاره به آمار بالغ بر ۲ میلیون و ۴۰۰ هزار جلد کتاب در کتابخانه‌های استان یزد عنوان کرد: ‌‌ به ازای هر نفر حدود ۲ کتاب در کتابخانه‌های استان یزد وجود دارد و در زمینه فضای کتابخانه‌ای نیز به ازای هر ۱۰۰ نفر ۵.۸۱ مترمربع فضای کتابخانه‌ای وجود دارد و ۸.۵ درصد جمعیت استان یزد نیز عضو کتابخانه‌های عمومی هستند.

مدیرکل کتابخانه‌های عمومی استان یزد با اشاره به آمار امانت کتاب در کتابخانه‌های عمومی یزد گفت: تقریبا به ازای هر عضو سالانه ۱۰ تا ۱۵ کتاب امانت داده می‌شود و به عبارتی سالانه بالغ بر یک میلیون و ۵۰۰ هزار کتاب امانت داده می‌شود که کتاب‌های کودک، کمک درسی، ادبیات و رمان، دینی، روانشناسی و تاریخی جزو پرمخاطب‌ترین کتاب‌هاست.

وی با اشاره به اجرای بیش از ۱۲ هزار برنامه کتابخانه‌ای و فرهنگی در یک سال گذشته در کتابخانه‌های عمومی استان یزد، آموزش و ارتقای اطلاعات کتابداران استان با برگزاری دوره‌های آموزشی، برگزاری جلسات انجمن کتابخانه‌های عمومی شهرستان‌ها، برگزاری رویداد کسب و کار در کتابخانه‌های عمومی، بازدید مهمانان خارجی در دومین همایش بین‌المللی کتابخانه‌های عمومی و برگزاری پویش کتابخوانی من و قصه‌های باباآذر را از جمله این برنامه‌ها نام‌ برد.


انتهای پیام/

لینک کوتاه خبر

نظر / پاسخ از