حالت تاریک
دوشنبه, 26 شهریور 1403
هشدار معاون اداره کل ثبت‌اسناد یزد:

سندرسمی تنظیم‌شده در دفاتر اسنادرسمی موجب مالکیت می‌شود

سندرسمی تنظیم‌شده در دفاتر اسنادرسمی موجب مالکیت می‌شود

معاون امور املاک اداره کل ثبت‌اسناد و املاک استان یزد گقت: فقط سند رسمی تنظیم شده در دفترخانه اسناد رسمی موجب مالکیت می‌شود.

 محمدکریم بیکی در گفتگوبا پایگاه خبری تحلیلی «یزدرسا» گفت: اگر قصد خرید زمین و ملک و آپارتمانی دارید و سند تک‌برگ آن از تاریخ ۳ تیر ۱۴۰۳ به بعد صادر شده باشد فقط و فقط سند رسمی تنظیم شده در دفترخانه اسناد رسمی موجب مالکیت شما می‌شود.

وی دراین‌خصوص اظهار داشت: باتوجه‌به ابلاغ و اجرای قانون الزام به تنظیم سند رسمی معاملات اموال غیرمنقول از سوم تیرماه، تنها اسناد رسمی ارزش داشته و مبایعه‌نامه و قولنامه و سند عادی با ۱۰ اثر انگشت و صد تا شاهد، ارزش چک نویس هم نخواهد داشت.

معاون امور املاک اداره کل ثبت‌اسناد و املاک استان یزد تأکید کرد: خریداران باید در زمان خرید، سند ملک را نگاه کرده و تاریخ صدور آن را ببینید و اگر تاریخ سند مالکیت، بعد از سوم تیر بود یک ریال هم برای سند عادی و قولنامه پرداخت نکنند.

کریم بیکی افزود: اگر خریداران بدون توجه به این موضوع، پولی پرداخت کردند هیچ حقی برای آنها ایجاد نمی‌شود و اجازه طرح دعوی حقوقی برای گرفتن سند و تحویل‌گرفتن ملک ندارند و حتی اگر همین ملک را به دیگری بفروشند حق شکایت کیفری هم ندارند.

وی با بیان اینکه صدور سند تک‌برگ ظرف چند روز و به‌راحتی انجام می‌شود، گفت: قانون الزام به ثبت رسمی معاملات اموال غیرمنقول، یک ظرفیت خوب برای نظام‌مند کردن معاملات و پیشگیری از جعل و سوءاستفاده است.

انتهای خبر/

لینک کوتاه خبر

نظر / پاسخ از