حالت تاریک
پنج‌شنبه, 29 شهریور 1403
رئیس کل دادگستری استان یزد:

سند تحول باید موجب تسهیل کار مردم باشد

سند تحول باید موجب تسهیل کار مردم باشد

رئیس کل دادگستری استان یزد گفت: اجرای کامل و جامع سند تحول قضایی منجر به تسهیل کار مردم در قوه قضاییه، ارتقای شفافیت و تسریع در تحقق اهداف و راهبردهای کلان نظام اسلامی در انتظام بخشی به امور خواهد شد.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی «یزدرسا» به نقل از روابط عمومی دادگستری استان یزد، حجت‌الاسلام و المسلمین حسین طهماسبی در جلسه شورای قضایی استان یزد، اظهار داشت: هدف از نشست.های مشترک پیرامون سند تحول، پیش‌برد امور به صورت اجرایی و عملیاتی است و تصمیمات و مصوبات این نشست‌ها باید منتج به نتیجه گردد.

وی تصریح کرد: گزارش از اقدامات صورت گرفته باید همراه با نتایج حاصله و ارائه راهکار برای رفع نواقص احتمالی باشد تا بتوان با بررسی دقیق نقاط قوت و ضعف برای بهبود وضعیت موجود و سامان‌دهی اوضاع تصمیمات جدید اتخاذ کرد.

رئیس‌ کل دادگستری استان یزد، با اشاره به تقسیم وظایف و دسته‌بندی راهبردها و راهکارها در سند تحول و تعالی قوه قضاییه بر اساس نقش و جایگاه هر دستگاه، اظهار داشت: بخش‌هایی از سند، استانی است و اجرای آن چنانچه نیازمند اصلاح قوانین و مقررات باشد ( نظیر قضازدایی ) در سطح کلان کشوری پیگیری خواهد شد اما بخش‌هایی که به استان‌ها مرتبط است چه به عنوان دستگاه اصلی، چه به عنوان معین باید با دقت و اهتمام پیگیری و تاحصول نتایج ملموس در امور مردم وتسهیل و تسریع روندها، ادامه پیدا کند.

شایان ذکر است در این نشست اعضای شورای قضایی استان یزد، تحت عنوان کارگروه‌های هفت‌گانه اجرای سند تحول و تعالی قوه قضاییه به ارائه گزارش اقدامات صورت گرفته پرداختند.

انتهای خبر/

لینک کوتاه خبر

نظر / پاسخ از