حالت تاریک
دوشنبه, 26 شهریور 1403
مدیر کل کتابخانه‌های عمومی استان یزد:

3 کتابخانه‌ در یزد امسال بهسازی می‌شود

3 کتابخانه‌ در یزد امسال بهسازی می‌شود

مدیرکل کتابخانه‌های عمومی استان یزد گفت: کتابخانه‌های آیت‌الله حائری اردکان، دیدار تفت و حضرت زهرا(س) یزد تا پایان سال ۱۴۰۲ بهسازی و شاداب‌سازی می‌شود.

به گزارش «یزدرسا» به نقل از روابط عمومی اداره کل کتابخانه‌های عمومی استان یزد، محمدمحسن رفیعی در نشست بررسی مسائل کتابخانه‌های عمومی استان بهسازی و شاداب سازی محیط کتابخانه‌ها را از اولویت‌های نهاد کتابخانه‌ها دانست و گفت: حدودا فضای۳۰ کتابخانه استان نیاز بازسازی و بهسازی دارد که در حال حاضر فعالیت‌های عمرانی در سه کتابخانه استان آغاز و اعتبارات لازم برای کتابخانه‌های آزادگان و آیت‌الله طباطبایی یزد و امام هادی (ع) مهریز تامین شده است و در اولویت‌های بعدی بهسازی و بازطراحی قرار دارد.

وی افزود: از این سه کتابخانه در دست اقدام، کتابخانه‌های دیدار تفت و حضرت زهرا(س) یزد خدمات آن بصورت کامل تعطیل شده است و کتابخانه آیت الله حائری اردکان فقط خدمت امانت کتاب را انجام می‌دهد.

مدیرکل کتابخانه‌های عمومی استان با بیان اینکه به منظور استفاده بهینه از ظرفیت این کتابخانه‌ها عملیات بهسازی و شاداب‌سازی آن آغاز شده است، گفت: تجربه نشان داده است در هر کتابخانه به دنبال بهسازی و شاداب سازی آن رفتیم شاخص‌های امانت و عضویت آن چند برابر شده که کتابخانه شهدا شاهدیه یزد از جمله آنهاست.

وی با اشاره به نامناسب بودن نمای ظاهری، استحکام ساختمان و فضاهای مطالعه در این کتابخانه‌ها اظهار داشت: اعتبار لازم برای اقدامات عمرانی و بهسازی این کتابخانه‌ها از محل سهم نیم درصد کتابخانه‌ها از شهرداری، اعتبارات تملک و دارایی و نیز خیرین و صنایع استان تامین می‌شود و با توجه به میزان و نوع کار در هر کتابخانه‌ای متفاوت است.

رفیعی با بیان اینکه این این بازسازی‌ها در قالب پروژه تحویل پیمانکار شده است، خاطرنشان کرد: پیش بینی می‌شود تا پایان سال ۱۴۰۲ عملیات بهسازی و شاداب سازی در این کتابخانه‌ها به پایان برسد و کتابخانه در فضایی متفاوت و در قامتی نو در سال جدید آماده بهره برداری باشد.

شایان ذکر است بازسازی و شاداب‌سازی کتابخانه عمومی عاصم آسفیج بهاباد با مشارکت بنیاد علوی، بخش کودک کتابخانه عمومی عطایی بهاباد نیز از اقدامات عمرانی سال ۱۴۰۲ این اداره کل بوده است.

 
انتهای خبر/

لینک کوتاه خبر

نظر / پاسخ از