حالت تاریک
پنج‌شنبه, 29 شهریور 1403
معاون میراث فرهنگی استان یزد خبر داد:

شروع سرشماری نفوس و مسکن بافت تاریخی یزد

شروع سرشماری نفوس و مسکن بافت تاریخی یزد

معاون میراث فرهنگی اداره کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی استان یزد از شروع سرشماری نفوس و مسکن در بافت‌تاریخی شهر یزد خبر داد.

عبدالمجید شاکری شمسی در گفتگو با «یزدرسا» اظهار کرد: سرشماری نفوس و مسکن در بافت‌تاریخی با هدف کلی گردآوری اطلاعات و آمار از جمعیت، مسکن و تهیه اطلاعات بناهای تاریخی، بناهای خالی از سکنه و در نهایت برنامه‌ریزی مشخص با همکاری اداره‌کل میراث فرهنگی، سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی استان و شهرداری منطقه بافت‌تاریخی یزد با حضور ۶۰ نفر از نیروهای آموزش دیده در محدوه بافت تاریخی از تاریخ ۱۵ آذر شروع شده است که با همکاری جامعه محلی و ساکنان محترم بافت‌تاریخی در مدت یک ماه این کار به سرانجام برسد.

معاون میراث‌فرهنگی اداره‌کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان ادامه داد: در مدیریت يکپارچه بافت‌ تاریخی بدون داشتن یک برنامه جامع آماری و داده‌های اطلاعاتی نمی‌شود در زمینه مسائل شهری و زیر ساختی تصمیم‌گیری خوبی داشته باشیم.

وی تأکید کرد: آمار یکی از مهم‌ترین ابزارهای تحقق این مهم است که از همین جا از مردم عزیز و ساکنان بافت تاریخی یزد تقاضای همکاری در این زمینه را داریم.

انتهای پیام/

لینک کوتاه خبر

نظر / پاسخ از