حالت تاریک
دوشنبه, 31 اردیبهشت 1403
مدیرکل استاندارد استان یزد عنوان کرد:

شناسایی 3 واحد متخلف توزیع قطعات خودرو غیراستاندارد

شناسایی 3 واحد متخلف توزیع قطعات خودرو غیراستاندارد

مدیرکل استاندارد استان یزد گفت: سه واحد متخلف توزیع عمده قطعات خودرو غیراستاندارد همراه با جعل نشان استاندارد توسط بازررسان اداره کل شناسایی شدند.

به گزارش پایگاه خبری «یزدرسا» به نقل از روابط عمومی اداره استاندارد استان یزد، حمید مطهری در جمع کارشناسان دوایر حقوقی و اجرایی استاندارد گفت: در راستای اجرای برنامه ابلاغی بازرسی از بازار توزیع و فروش قطعات خودرو از سوی سازمان ملی استاندارد ایران، کارشناسان این اداره کل با همراهی اداره امور حقوقی از مراکز عرضه وفروش قطعات خودرو در سطح استان یزد بازدید و بازرسی کردند.

وی افزود: این سه واحد مذکور به تمرکز، توزیع و فروش عمده قطعات خودرو مغایر با قوانین و مقررات استاندارد مبادرت کرده که انواع سیبک، چراغ، لنت ترمز و آئینه از جمله این قطعات هستند که این اقلام پس از توقیف در محل، به مراجع قانونی معرفی شده‌اند.

مدیرکل استاندارد استان یزد تصریح کرد: نشانه‌گذاری و علامت استاندارد بر روی لوازم‌یدکی خودرو و بسته‌بندی آنها الزامی است، ضمن این که درج کد رهگیری استاندارد و آدرس واحد تولیدی نیز بر روی بسته‌بندی لوازم‌یدکی به‌منظور بررسی اصالت و صحت سنجی نشان استاندارد اجباری است.

مطهری در پایان گفت: همشهریان عزیز می‌توانند، با ارسال کد ۱۰ رقمی زیر نشان ملی استاندارد ایران، به شماره پیامکی ۱۰۰۰۱۵۱۷ پس از گذشت چند ثانیه، از اصالت نشان استاندارد درج شده بر روی محصول و یا بسته‌بندی مربوطه اطمینان حاصل نمایند.

انتهای خبر/

لینک کوتاه خبر

نظر / پاسخ از