حالت تاریک
دوشنبه, 26 شهریور 1403
هنرمند بین‌المللی قرآنی:

شهید رئیسی برای اعتلای هنر تلاش کرد

شهید رئیسی برای اعتلای هنر تلاش کرد

هنرمند بین‌المللی قرآنی با بیان اينكه شهید رئیسی یادآور رسم خدمت به خلق بود، گفت: انصافاً در دولت دومین ابرمرد میدان، گام‌های مؤثری در حوزه هنر برداشته شد.

مهدی راضی در گفتگو با خبرنگار پایگاه خبری «یزدرسا» اظهار کرد: شهید رئیسی در راستای حل‌وفصل مشکلات و مسائل کشور در همه حوزه‌ها تلاش کرد.

وی با بیان اينکه سال‌ها قبل ایده ایجاد رشته دانشگاهی هنرهای قرآنی را دادم، گفت: این ایده را در سال ۱۳۸۶ در دیدار رهبر انقلاب با نخبگان که در یزد برگزار شد، مطرح کردم و ایشان تائید کردند.

هنرمند بین‌المللی قرآنی افزود: قرار شد ایجاد رشته‌ دانشگاهی هنرهای قرآنی برای اولین بار صورت گیرد. با پیگیری‌های انجام‌شده، به هر حال وزارت علوم این ایده را پذیرفت و می‌بایست وزارت علوم، تحقیقات و فناوری در دانشگاه یزد این رشته را ایجاد کند.

وی ادامه داد: اجرایی شدن ایده ایجاد رشته دانشگاهی هنرهای قرآنی تا مراحلی پیش رفت؛ ولی به سرانجام نرسید و مسکوت ماند.

راضی اضافه کرد: در دوران ریاست‌جمهوری شهید آیت‌الله رئیسی مجدد پیگیری کرده و با حمایت بنیاد نخبگان توانستم این موضوع را مطرح کنم. چون بحث مهم و تلفیق هنرهای معاصر با مفاهیم قرآنی بود، در این دولت اهمیت کار از سوی دولت‌مردان پذیرفته و درک شد.

وی گفت: در دولت سیزدهم، با کمک دانشکده الهيات دانشگاه یزد که بحث هنرهای قرآنی را پیگیری می‌کند که در واقع برای دوره‌های کارشناسی، کارشناسی ارشد و حتی دکترا پیگیری می‌شود.

راضی عنوان کرد: طرح جامع هنری و قرآنی که سال‌ها مسکوت مانده بود در این دولت به‌طور جدی پیگیری شد و روال خود را طی می‌کند و در حال حاضر ایجاد رشته کارشناسی هنرهای قرآنی به تصویب رسیده است.

وی بیان کرد: برای اولین بار در جهان اسلام و در کشورهای اسلامی و غیر اسلامی رشته دانشگاهی هنرهای قرآنی ایجاد می‌شود.

هنرمند بین‌المللی قرآن کریم ادامه داد: سال‌ها تلاش کردم تا هنر در کنار قرآن کریم و در نهایت هنرهای قرآنی را به جامعه اسلامی ارائه کنم و خوشحال هستم که با حمایت دولت سیزدهم بالاخره این مهم در حال شکل گرفتن است.

وی گفت: از آنجایی که ایجاد هنرهای قرآنی، طرحی نو بود، حمایت چندجانبه از سوی مسئولان را می‌طلبید که در دولت شهید رئیسی محقق شد.

راضی تصریح کرد: حقیقتاً و انصافاً در دولت دومین ابرمرد میدان، گام‌های مؤثری در حوزه هنر برداشته شد. البته راه بسیاری تا رسیدن به نقطه تعالی هنر داریم.

وی با بیان اینکه استان یزد در زمینه هنر جایگاه ویژه‌ای دارد، گفت: باید در حوزه‌ هنر و به‌ویژه هنرهای قرآنی، شاخص‌هایی برای رشد و توسعه داشته باشیم؛ حضور در عرصه‌های بین‌المللی می‌تواند راه‌گشا باشد.

مسئول سابق انجمن هنرهای تجسمی یزد تصریح کرد: امیدواریم بتوانیم مانند افرادی که در جامعه خدمت کردند و مزد خود را گرفتند؛ بتوانیم خدمت کرده و شاهد روند تاثیرگذار و جریان‌سازی را در عرصه هنرهای مختلف در یزد باشیم.

وی افزود: شیوه‌ای که دومین رئیس‌جمهور شهید ایران داشت، این نکته را به ما گوشزد می‌کند که برای جامعه، برای مردم، برای فرهنگ و هنر، برای قرآن، برای دینمان، برای جامعه قرآنی و... بایستی بیش از این‌ها خدمت و تلاش صورت گیرد.

انتهای خبر/

لینک کوتاه خبر

نظر / پاسخ از