حالت تاریک
دوشنبه, 26 شهریور 1403
مدیرکل مدیریت بحران استانداری یزد:

عامل ناترازی برق کم‌کاری دولت دوازدهم است

عامل ناترازی برق کم‌کاری دولت دوازدهم است

مدیرکل مدیریت بحران استانداری یزد گفت: در دولت‌ دوازدهم و زمانی که باید زیرساخت‌های لازم برای صنعت برق کشور ساخته می‌شد، متاسفانه نشد و همین امر موجب ناترازی برق کشور شد.

علی ملک‌زاده در گفتگو با خبرنگار پایگاه خبری تحلیلی «یزدرسا» با اشاره به افزایش تولید برق در دولت سیزدهم اظهار کرد: در دولت شهید رئیسی تولید برق کشور به میزان ۱۰ هزار مگاوات افزایش یافت که این امری بی‌سابقه در حوزه برق کشور بود، اما کشور همچنان با ناترازی برق دست و پنجه نرم می‌کند.

وی با اشاره به علت ناترازی برق در کشور تصریح کرد: در دولت‌های گذشته و زمانی که باید زیرساخت‌های لازم برای صنعت برق کشور ساخته می‌شد، متاسفانه نشد و همین امر موجب ناترازی برق کشور شد.

مدیرکل مدیریت بحران استانداری یزد با اشاره به افزایش دما در استان یزد اظهار کرد: با توجه به افزایش دما بین ۳ تا ۵ درجه در سه هفته آتی شاهد افزایش مصرف برق در سطح کشور خواهیم بود.

وی افزود: این افزایش مصرف برق خارج از توان تولید کشور خواهد بود و در راستای اینکه قطعی برق در سراسر استان نداشته باشیم بخش اداری، صنعتی و کشاورزی همکاری کردند تا مدیریت مصرف برق به خوبی در این ایام صورت گیرد.

مدیرکل مدیریت بحران استانداری یزد با بیان اینکه کاهش ساعت کاری در برخی از دستگاه‌های اجرایی یک امری مرسوم در دنیا است، عنوان کرد: این شیوه یک امری مرسوم در سراسر دنیا است که در زمان افزایش مصرف برق انجام می‌شود.

وی افزود: هر یک درجه افزایش دما موجب افزایش هزار و ۸۰۰ مگاواتی مصرف برق کشور می‌شود و این افزایش دما نیز موجا کاهش تولید برق و راندمان نیروگاه‌های کشور می‌شود.

مدیرکل مدیریت بحران استانداری یزد با اشاره به قطعی برق در برخی از محلات یزد بیان کرد: ممکن است در برخی از محلات یزد و در اوج گرما قطعی برق داشته باشیم که این مورد براساس برنامه‌ریزی نیست، بلکه ممکن است مصرف برق در یک محله از میزان عرف و معمول آن بیشتر شود و برای کنترل برق و عدم آسیب به وسایل برقی به صورت خودکار برق منطقه قطه می‌شود تا روال مصرف برق به حالت عادی بازگردد.

وی افزود: تعطیلی اعلام شده تنها برای ادارات است و دستگاه‌های خدمات‌رسان و شعب منتخب بانک‌ها شامل این مورد نمی‌شوند.

ملک‌زاده در پایان ضمن تشکر و قدردانی از مردم در راستای کنترل مصرف بیان کرد: مردم یزد همراهی خوبی با ادارت برق داشتند و در زمینه مصرف برق خانگی نیز افرایشی مشاهده نشد.

انتهای خبر/

لینک کوتاه خبر

نظر / پاسخ از