حالت تاریک
شنبه, 06 مرداد 1403
مدیرکل راهداری استان یزد:

عمر ناوگان یزد بالاتر از میانگین کشوری است

عمر ناوگان یزد بالاتر از میانگین کشوری است

مدیرکل راهداری و حمل‌ و‌ نقل جاده‌ای استان یزد گفت: عمر ناوگان مسافربری استان یزد ۱۶/۳۷ سال است و این در حالیست که میانگین عمر کشوری ۱۳ سال است.

محمد رستگاری در گفتگو با خبرنگار پایگاه خبری‌ تحلیلی «یزدرسا»، با اشاره به عمر ناوگان مسافربری استان یزد اظهار کرد: عمر ناوگان استان یزد ۱۶/۳۷ سال است اما هم از نظر کیفی و هم از حیث کمی این ناوگان از وضعیت خوبی برخوردار نیست.

وی اظهار کرد: در راستای دریافت تسهیلات نوسازی و بهسازی ناوگان مسافربری استان یزد اقدامات لازم انجام شده است تا بتوان عمر این ناوگان را به سمت عمر میانگین کشوری (۱۳سال) سوق داد.

مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان یزد تصریح کرد: این مهم یک کار سخت و پیچیده‌ای است و علت آن این است که یا نرخ کرایه‌ها افزایش پیدا نمی‌کند و یا افزایش آن متناسب با هزینه‌ها نیست و عملا توجیه اقتصادی با توجه به این شرایط در بحث ساخت حمل و نقل عمومی وجود ندارد.

وی با اشاره به فعالیت ۴۷ شرکت، موسه و شعب فعال مسافربری در استان ادامه داد: از دیگر برنامه‌های در دست اقدام برای بهبود کیفیت و کمیت ناوگان مسافربری استان یزد، ایجاد شرکت‌های جدید مسافربری و واردات ناوگان جدید است.

رستگاری با اشاره به تعداد دستگاه‌ اتوبوس در ناوگان مسافربری استان یزد اظهار کرد: ۳۷۲ دستگاه اتوبوس در حال فعالیت هستند که تنها نیمی از آن‌ها در مسافت‌های بلند مانند اربعین قابل استفاده هستند.

وی ادامه داد: در راستای بهبود کیفیت و کمیت ناوگان مسافربری استان همچنان به ۶۰ دستگاه اتوبوس دیگر نیاز است تا بتوان عمر این ناوگان را در استان بهبود بخشید.

مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان یزد با بیان اینکه نرخ کرایه‌ها تاکنون افزایش نداشته است، تصریح کرد: در برخی از استان‌ها این افزایش نرخ را شاهد بودیم و ما نیز به کمیته تنظیم بازار در راستای متناسب‌سازی نرخ کرایه‌ها درخواست دادیم. 

مدیرکل راهداری و حمل‌ و‌ نقل جاده‌ای استان یزد با اشاره به اعتبار مورد نیاز برای بهبود ناوگان مسافربری تصریح کرد: طبق برآورد انجام شده ۶۰۰ میلیارد تومان تسهیلات نیاز است تا عمر ناوگان استان به میانگین عمر کشوری بهبود یابد و تلاش داریم تا با جذب سرمایه‌گذار و تقویت سیستم شرکت مسافربری در بدنه بتوانیم از ظرفیت تسهیلاتی استفاده کنیم.

انتهای خبر/

لینک کوتاه خبر

نظر / پاسخ از