حالت تاریک
یکشنبه, 18 شهریور 1403
رئیس شورای اسلامی شهر یزد مطرح کرد:

عوارض تراکم ساختمان ها حذف شد

عوارض تراکم ساختمان ها حذف شد

شهرداری یزد را مکلف کردیم تا همه آرای دیوان عدالت و اشکالات دستگاه‌های نظارتی و بازرسی را که سال‌های متمادی بوده جمع‌آوری و در دفترچه عوارض و بهای خدمات لحاظ شود.

به گزارش پایگاه خبری «یزدرسا» به نقل از روابط‌عمومی شورای اسلامی شهر یزد، عزیزالله گفت: تصویب عوارض و بهای خدمات شهرداری در سال ۱۴۰۳، خوشبختانه با جلسات متعدد شورای ششم که طی دو هفته گذشته انجام شد به تصویب رسید و به فرمانداری و هیئت تطبیق اعلام شد تا اعلام نظر و جهت استحضار مردم و اعلام عمومی به شهرداری تحویل شود.

وی ادامه داد: بررسی بودجه در بخش درآمدی شهرداری یزد نیز از فردا در نشست کمیسیون تلفیق ششمین دوره شورای اسلامی شهر یزد آغاز می‌شود و عوارض سال آینده برای اولین‌بار است که بعد از سال ۱۳۸۵ تا کنون که بر اساس  پایه قیمت شهرداری در سال‌های قبل، درصدی اضافه و تصویب می‌شد؛ اما در این شورا دفترچه عوارض و خدمات سال ۱۴۰۳ باتوجه‌به قانون درآمدهای پایدار از نو تدوین و نوشته شد.

رئیس شورای اسلامی شهر یزد گفت: همچنین شهرداری یزد را مکلف کردیم تا همه آرای دیوان عدالت و اشکالات دستگاه‌های نظارتی و بازرسی را که سال‌های متمادی بوده جمع‌آوری و در دفترچه عوارض و بهای خدمات لحاظ شود.

سیفی ابراز داشت:  علاوه بر این تعدادی از قوانین نیز طی دو سال گذشته تغییر کرده  و قانون جدید ابلاغ شده که این مورد نیز به‌خصوص در زمینه قانون درآمد پایدار که شهرداری و شورای شهر موظف به ملاک قراردادن آن بودند در دستور کار قرار گرفت و اجرایی شده است.

وی افزود: همچنین فرمول‌های محاسباتی راحت‌تر و آسان‌تر شد تا خدماتی که به مردم داده می‌شود و مبالغی که از مردم گرفته می‌شود برای خود آنها نیز قابل‌محاسبه باشد  و عوارض تراکم و زیربنا نیز قبلاً هر دو گرفته می‌شد که در این دوره  عوارض تراکم به طور کامل حذف شد و فقط عوارض زیر بنا دریافت می‌شود که شرایط بسیار خوبی برای مردم و به‌خصوص انبوه‌سازان فراهم کرده است.


انتهای خبر/

لینک کوتاه خبر

نظر / پاسخ از