حالت تاریک
یکشنبه, 18 شهریور 1403
رئیس سابق اتحادیه صنف قصاب یزد:

فراوانی گوشت در راه است

فراوانی گوشت در راه است

رئیس سابق اتحادیه صنف قصاب یزد گفت: با توجه به واردات فراوان گوشت به کشور و همکاری خوب دولت در تامین نهاده‌های دامی ارزان فراوانی گوشت و به تبع آن ارزان شدن گوشت در راه است.

علی ملک‌ثابت در گفتگو با یزدرسا، با بیان اینکه بازار گوشت در یزد اکنون در وضعیت خوبی به سر می‌برد، گفت: با توجه به واردات فراوان گوشت به کشور توسط تاجران و همکاری خوب دولت در تامین نهاده‌های دامی ارزان فراوانی گوشت و به تبع آن ارزان شدن گوشت در راه است.

وی با بیان اینکه قیمت مصوب گوشت بره درجه یک در استان یزد 460 هزار تومان است، ادامه داد: عرضه کم و بیش گوشت گرم و منجمد وارداتی در استان یزد بر قیمت گوشت تاثیرگذار بوده است و با توجه فراوانی عرضه گوشت ارزان‌تر شدن قیمت گوشت نیز به همراه داشته است.

رئیس سابق اتحادیه صنف قصاب یزد عنوان کرد: در زمستان سال گذشته با گرانی نهاده‌های دامی و کشتار بی‌رویه دام مولد مواجه بودیم که کاهش دام را به همراه داشت شد اما اکنون نهاده‌های دامی ارزان شده و گوشت گران شده است و زمینه برای پرورش دام مهیاست که نشان می‌دهد در سال آینده با فراوانی گوشت مواجه هستیم.

ملک‌ثابت با اشاره به آخرین وضعیت اتحادیه قصاب در یزد گفت: با توجه به اینکه حدود 10 ماه سایت اتحادیه قصاب بسته بود و امکان صدور مجوز نبود و همچنین قصاب‌های استان یزد به دلیل نداشتن شرایط برای هیئت رئیسه شدن اتحادیه استقبالی برای تشکیل اتحادیه قصاب‌ها نداشتند اتحادیه قصاب منحل و صنف قصاب تحت نظر اتحادیه لبنیات قرار گرفت.

وی افزود: مقرر شده اتحادیه مواد پروتئینی شامل گوشت، مرغ، ماهی، سوسیس، کالباس و ... در استان یزد تشکیل شود که البته هنوز این اتفاق نیفتاده است، تشکیل این اتحادیه می‌تواند کمک بسیار خوبی برای این صنف باشد.

انتهای پیام/

لینک کوتاه خبر

نظر / پاسخ از