حالت تاریک
دوشنبه, 26 شهریور 1403
مسئول بسیج جامعه پزشکی یزد خبر داد:

فعالیت 11 مرکز مردمی «نفس» در سطح یزد

فعالیت 11 مرکز مردمی «نفس» در سطح یزد

مسئول سازمان بسیج جامعه پزشکی استان یزد از فعالیت 11 مرکز مردمی «نفس» به‌منظور جلوگیری از سقط فرزندان سالم در استان یزد خبر داد.

به گزارش «یزدرسا» به نقل از روابط عمومی دانشگاه علوم پزشکی استان یزد، سعید ذاکری گفت: ۱۱ مرکز مردمی نفس فعال در یزد با ارائه خدمات مشاوره به خانواده‌ها، آن‌ها را از سقط جنین منصرف می‌کند که در این زمینه تا حدود زیادی موفق عمل کرده است.

مسئول سازمان بسیج جامعه پزشکی استان یزد افزود: این مرکز در سه حوزه‌ی شناسایی، حمایت و فرهنگ سازی خدمات رایگان ارائه می‌کند و ۳۰ مشاور مرکز به صورت شبانه‌روزی فعالیت دارند.

وی اظهار داشت: تاکنون ۵۹۵ مادر با مرکز ارتباط گرفتند که از این تعداد ۳۰۲ نفر از تصمیم سقط منصرف شدند و هم اکنون ۱۹۳ نفر تحت حمایت مشاوره و معیشتی این مرکز هستند

ذاکری گفت: خوشبختانه با خدمات مشاوره‌ای و حمایتی این مرکز، ۴۹ فرزند متولد شده‌اند.

عضو هیأت مدیره و نایب رئیس مرکز مردمی نفس در یزد گفت: حمایت‌های مرکز شامل مراقبت‌های بارداری، زایمان، مراقبت نوزاد تا پایان دو سالگی است. خدمات مشاوره هم شامل مشاوره خانواده، فردی و زناشویی و مشاوره دینی است.

فاطمه قاسمی افزود: هر یک از افراد جامعه در صورت اطلاع از اینکه مادری تصمیم به سقط دارد می‌تواند با تلفن گویای مرکز نفس به شماره ۰۲۱۲۸۴۲۸۲۸۵ تماس بگیرد تا خدمات مرکز برای مادر انجام شود.

انتهای پیام/

لینک کوتاه خبر

نظر / پاسخ از