حالت تاریک
دوشنبه, 26 شهریور 1403
مدیر ستاد هماهنگی کانون‌های مساجد یزد خبر داد:

فعالیت 900 کانون فرهنگی هنری در استان یزد

فعالیت 900 کانون فرهنگی هنری در استان یزد

مدیر ستاد هماهنگی کانون‌های مساجد یزد گفت: در سطح استان 893 کانون فرهنگی هنری تشکیل شده است که در تمامی سطح استان سعی کرده‌ایم مساجد را مورد توجه قرار داده و فعال کنیم.

محسن رستگاری در گفتگو با خبرنگار پایگاه خبری تحلیلی «یزدرسا»، محسن رستگاری ضمن گرامیداشت روز جهانی مساجد گفت: روز جهانی مسجد روز بازنگری در نقش و کارکردهای مساجد است که بتوان در راستای توجه به نقش فرهنگی، اجتماعی، سیاسی مساجد را دنبال کرد و مورد توجه قرار داد.

وی افزود: مسجد محل تربیت، رویش جوانان و شهدایی مثل شهید حاج حسن دانش و شهدای انقلاب اسلامی است، مسجد شهیدپرور، تمدن‌ساز و جامعه‌پرور است که می‌تواند نقش خود را در جامعه اسلامی نشان دهد.

مدیر ستاد هماهنگی کانون های مساجد یزد با اشاره به سخنان مقام معظم رهبری درباره نقش مساجد گفت: رهبر معظم انقلاب در کلام نورانی خود درباره نقش‌های اساسی مساجد سخن گفتند، ایشان فرمودند: اگر قرار باشد مسجد اثرگذار باشد لازم است برقرار باشد و برای مخاطبان خاص خود برنامه‌های خاص داشته باشد. مسجد برقرار مسجدی است که قبل از اذان صبح باز باشد و تا پاسی از شب به مردم خدمات ارائه دهد.

رستگاری گفت: در راستای گفتمان انقلاب اسلامی و تأکیدات مقام معظم رهبری مبنی بر نقش مساجد، ما سعی کرده‌ایم در استان یزد نیز این اهداف را دنبال کنیم و با برگزاری برنامه‌های مختلف فرهنگی و هنری در این مسیر گام برداریم.

وی ادامه داد: اجرای طرح استانی طراوت در بیش از 50 مسجد و 80 گروه دختر و پسر و حضور بیش از هزار و 500 نوجوان در مساجد شهر یزد، اجرای طرح مسجد پایگاه قرآنی در 213 کانون فرهنگی هنری مساجد استان، برگزاری طرح مسجد کانون نشاط با ثبت حدود 700 فعالیت در مساجد شهر یزد از جمله این برنامه‌ها است.

مدیر ستاد هماهنگی کانون های مساجد یزد ادامه داد: هدف ما بازگرداندن رونق و حضور قشر جوان و نوجوان به مساجد است و سعی کرده‌ایم از ظرفیت‌های مختلف در سطح استان و کشور استفاده کنیم.

وی بیان کرد: در طرح عهدواره نیز با معرفی شهدای کانونی سعی کرده‌ایم در جهت ترویج مسیر شهید و شهادت گام برداریم و در کنار آن نیز با توجه به کانون‌های تخصصی خواهران و تشکیل 31 کانون در مسیر فعال کردن حوزه خواهران در مساجد گام برداشته‌ایم.

رستگاری ادامه داد: پشتیبانی از مربیان مساجد و امامان جماعتی که در مسجد کادر نوجوان تشکیل داده‌اند و حمایت از مربیان و اعزام بیش از 200 مربی به مشهد مقدس و برگزاری دوره‌های آموزشی از جمله برنامه‌های دیگر ما در سطح استان بوده است.

مدیر ستاد هماهنگی کانون های مساجد یزد بیان کرد: در سطح استان 893 کانون فرهنگی هنری تشکیل شده است که در تمامی سطح استان سعی کرده‌ایم مساجد را مورد توجه قرار داده و فعال کنیم و امیدواریم بتوانیم با حمایت و استفاده از ظرفیت دستگاه‌های فرهنگی و شهری در مسیر فعال نمودن بیشتر مساجد و کانون‌ها گام برداریم.

انتهای خبر/

لینک کوتاه خبر

نظر / پاسخ از