حالت تاریک
شنبه, 06 مرداد 1403
امام‌جمعه بخش مرکزی یزد:

قیمت میوه در یزد کنترل شود

قیمت میوه در یزد کنترل شود

امام‌جمعه بخش مرکزی یزد گفت: قیمت میوه در یزد باید بیشتر توسط نهادهای نظارتی کنترل شود و تا مردم در زمینه تأمین میوه در تنگنا قرار نگیرند.

به گزارش «یزد رسا»، آیت‌الله سید کاظم مدرسی در خطبه‌های نمازجمعه این هفته با اشاره به اهمیت تقوا اظهار کرد: خداوند متعال در آیه 16 سوره تغابن بر این نکته تاکید می‌کند که در اسلام تکلیف فوق طاقت وجود ندارد و همان‌گونه که تمامی احکام الهی دارای مساله‌ی فردی، اجتماعی، دنیایی و اخروی برای انسان‌ها هستند نیز هیچ گونه تکلیف فوق طاقتی وجود ندارد.

امام‌جمعه بخش مرکزی یزد ادامه داد: بنابراین خداوند متعال باتوجه‌به توان انسان، هر آنچه که در توان انسان بوده است را برای مسلمانان در نظر گرفته است.

وی با اشاره به آیه 60 سوره انفال تصریح کرد: همانگونه که در مقابل دشمن بیرونی خود را مجهز می‌کنیم و به سنگرسازی می‌پردازیم و آمادگی داریم باید در برابر دشمن درونی و نفسانی خود نیز اینگونه باشیم.

وی افزود: تقوای الهی به معنای شنیدن سخن حق، عمل‌کردن به آن، رسیدگی به جامعه است و راهکار برای رسیدن به چنین تقوایی نیز توسعه ظرفیتی است.

امام‌جمعه بخش مرکزی یزد با بیان حدیثی از امام علی (ع) اظهار کرد: راهکارهای توسعه ظرفیتی، تحمل دیدگاه‌ها و نظرات مخالف است و ما باید در وجود خود این ظرفیت را ایجاد کنیم.

وی افزود: علت این مشکلات در خانواده‌ها و یا افزایش جدایی‌ها و سردی در میان اعضای یک خانواده این است که تحمل نظر مخالف و احساس مسئولیت کم شده است.

امام‌جمعه بخش مرکزی عنوان کرد: توقعات پایین و محدودشدن توقعات نیز سومین راهکار برای توسعة ظرفیتی است و باید به آن توجه کرد.

مدرسی در خطبه دوم نمازجمعه این هفته که در محل منطقه احمدآباد برگزار شد با اشاره به جنایات رژیم صهیونیستی افزود: امروز مردم مظلوم غزه باید موردتوجه قرار گیرند و مظلومیت آنها نیز پاسخ داده شود.

امام‌جمعه بخش مرکزی یزد ادامه داد: امروز مظلومین باید به فریاد مظلومین برسند، مقاومت لبنان به‌عنوان یک قشر مظلوم، مقاومت یمن به‌عنوان یک قشر مظلوم، مقاومت عراق به‌عنوان یک قشر مظلوم باید به فریاد مظلومان برسند که الحمدلله در این زمینه آمادگی‌های لازم موجود است.

وی با اشاره به فرارسیدن روز 13 آبان تصریح کرد: 13 آبان روز ملی مبارزه با استکبار است و باید در این ایام به این موضوع توجه کنیم که استکبار در برابر استضعاف به چه معناست و چرا مستکبر و مستضعف به وجود می‌آید.

مدرسی با بیان اینکه زیاده‌خواهی و وادادگی از سوی طرف مقابل باعث ایجاد استکبار و استضعاف می‌شود، گفت: در نقطه مقابل این موضوع مقاومت قرار دارد که مستکبر را از بین می‌برد و مستضعف را تقویت می‌کند تا در مسیر جاده کمال خود قرار گیرد و به تعالی برسد.

امام‌جمعه بخش مرکزی یزد با بیان پیامدهای افزایش حجم جنایت‌ها و کودک کشی‌های اسرائیل اظهار کرد: عصبانی کردن ملت فلسطین، به صحنه آوردن آنها، متحدشدن جهان اسلام، حقانیت مقاومت و لزوم ایستادگی در مقابل ظلم، در معرض آسیب قراردادن حامیان رژیم غاصب و همین‌طور بیدارشدن وجدان‌های عمومی از جمله پیامدهای ظلم آشکار است.

*حال فرهنگ عمومی کشور خوب نیست

وی در ادامه با اشاره به فرارسیدن روز فرهنگ عمومی تصریح کرد: فرهنگ عمومی باید بهتر از این باشد و بر اساس معیارهای اسلامی حال فرهنگ در کشور ما خوب نیست و باید علاج شود.

مدرسی افزود: مدیریت راهبردی با حضور نهادهای فرهنگی گسترده و بررسی بودجه‌های مرتبط به آن نیازمند ورود مجلس به این حوزه است، زیرا کار دیگر از سخنرانی گذشته و نیازمند یک تحول درونی است.

امام‌جمعه بخش مرکزی یزد با اشاره به مسئله حجاب و عفاف در کشور تصریح کرد: در موضوع مقابله با ناهنجاری‌های اجتماعی به‌ویژه در بحث عفاف و حجاب مقامات ذی‌صلاح قضایی باید به حضور فراجا در این زمینه تأکید کنند.

وی افزود: این نکته قابل‌تأمل است که آیا فراجا باید قانون را به دادگستری تحویل دهد؟ در زمینه عفاف و حجاب یک حضور همگانی باید وجود داشته باشد.

*جوانان، فرهنگ و کنترل قیمت سه موضوع مهم در جامعه است

مدرسی در بخش دیگری از سخنانش با اشاره به مقوله کنترل قیمت میوه در بازار یزد گفت: قیمت میوه در یزد باید بیشتر توسط نهادهای نظارتی کنترل شود و تا مردم در زمینه تأمین میوه در تنگنا قرار نگیرند.

امام‌جمعه بخش مرکزی یزد در پایان با موضوع جوانان و فرهنگ تأکید کرد و گفت: اگر فرهنگ ما فرهنگ اصیلی باشد جوانان ما جوانان مقاومی خواهند بود و به میزان این که ما در راستای دین و دین‌داری کم‌رنگ شویم، به همان میزان جوانان ما کند و از مقاومت کمتر برخوردار خواهند شد، بنابراین توجه به این دو نکته بسیار ضروری است.

انتهای پیام/

لینک کوتاه خبر

نظر / پاسخ از