حالت تاریک
یکشنبه, 18 شهریور 1403
مدیرعامل شرکت نمایشگاه‌های بین‌المللی یزد مطرح کرد:

لزوم رعایت شأن مردم در برگزاری نمایشگاه

لزوم رعایت شأن مردم در برگزاری نمایشگاه

مدیرعامل شرکت نمایشگاه‌های بین‌المللی یزد با بیان اینکه در برگزاری نمایشگاه باید شأن مردم رعایت شود گفت: نمایشگاه عرضه مستقیم کالا محل عرضه پفک، لواشک و اجناس آشغال نیست.

احمد قافی در گفتگو با خبرنگار یزد رسا، با اشاره به صحبت‌های اخیر رئیس اتاق اصناف یزد در رابطه‌با درخواست 900 میلیون‌تومانی برای اجاره محل نمایشگاه‌های دائمی یزد اظهار داشت: این صحبت‌ها واقعیت ندارد و در حقیقت مغلطه است.

مدیرعامل شرکت نمایشگاه‌های بین‌المللی یزد افزود: برای برگزاری نمایشگاه پائیزه سال جاری یزد هیچ دعوتی از شرکت نمایشگاه‌ها برای حضور در جلسات و هماهنگی‌ها انجام نشده و هیچ‌گونه قیمتی نیز ارائه نداده‌ایم.

وی با تأکید بر اینکه ممکن است خود مجریان و متولیان برگزاری نمایشگاه بر اساس نرخ سال گذشته به قیمت 900 میلیون رسیده باشند؛ اما این نرخ از سوی شرکت نمایشگاه‌های بین‌المللی یزد اعلام نشده است تصریح کرد: چهار نمایشگاه بزرگ در محل نمایشگاه‌های بین‌المللی یزد باکیفیت و ارائه خدمات بسیار مناسب برگزار کرده‌ایم که از هر غرفه‌دار مترمربعی تنها 200 هزار تومان دریافت شده است.

قافی در ادامه با اشاره به اینکه بر اساس صحبت‌های خود مسئولان برگزاری، نمایشگاه پائیزه‌ای که در محل پارکینگ باغ دولت‌آباد یزد برگزار شده 200 غرفه 9 متری به غرفه‌داران اجاره داده شده است که از هر غرفه‌دار مترمربعی 500 هزار تومان دریافت شده است خاطرنشان کرد: با احتساب هزینه دریافته شده در مجموع 900 میلیون تومان از غرفه‌داران توسط مجری دریافت؛ اما اجاره مکان به اذعان خودشان تنها 100 میلیون بوده است که باید نهادهای نظارتی بررسی کنند که این مابه‌التفاوت قیمت به جیب چه افرادی رفته است؟ این سود به جیب مجری و چند نفر دیگر رفته است که تنها به فکر خودشان و منافع شخصی خود هستند.

قافی با بیان اینکه در نمایشگاه عرضه مستقیم باید شرکت‌ها و تولیدکنندگان بزرگ یا نمایندگان آنها حاضر باشند و شرکت نمایشگاه‌های بین‌المللی یزد حاضر به برگزاری نمایشگاه‌های ضعیف نیست خاطرنشان کرد: نمایشگاه عرضه مستقیم کالا نباید تبدیل به محلی برای عرضه پفک و لواشک و جنس‌های غیراستاندارد و غیربهداشتی توسط غرفه‌دارانی شود که برخی از آنها حتی پروانه کسب نیز ندارند.

وی با اشاره به اینکه متأسفانه با اصرار فراوان برگزاری نمایشگاه پائیزه یزد را به یک مجری ضعیف دادند ابراز داشت: محل نمایشگاه باید دارای مساحت زیاد و راهروهای بزرگ باشد تا مردم با خاطری آسوده اقدام به خرید کنند و نباید مردم بر روی خاک تردد کنند همچنین محل نمایشگاه‌های دائمی یزد دارای پارکینگ بزرگ و چندین نگهبان است که باعث آسودگی خاطر مراجعه‌کنندگان می‌شود و این یکی از ویژگی‌های برگزاری نمایشگاه مناسب است و نباید پارکینگ محل برگزاری نمایشگاه به نحوی باشد که مردم دچار سرگردانی شوند.

وی همچنین با اشاره به فضای 5 هزار مترمربعی که شرکت نمایشگاه‌های بین‌المللی یزد در اختیار مجریان برگزاری نمایشگاه قرار می‌دهد خاطرنشان کرد: محل برگزاری نمایشگاه باید مسقف باشد تا مسائل بهداشتی در زمینه کالاها رعایت شود و همچنین در محل نمایشگاه عرضه مستقیم نباید کالاهای فله، غیراستاندارد و غیربهداشتی به فروش برسد در مجموع اینکه باتوجه‌به خدماتی که شرکت نمایشگاه‌های بین‌المللی یزد ارائه می‌دهد و وسعتی که در اختیار مجریان قرار می‌دهد قیمت دریافتی بسیار مناسب است.

مدیرعامل شرکت نمایشگاه‌های بین‌المللی یزد افزود: اگر متولیان برگزاری نمایشگاه پائیزه یزد درخواست برگزاری نمایشگاه در فضای باز محل برگزاری نمایشگاه‌های بین‌المللی یزد را هم داشتند قیمت به‌شدت کاهش می‌یافت و در ضمن  اینکه خدماتی مثل پارکینگ و دیگر امکانات نیز در اختیارشان قرار می‌گرفت.

قافی با اشاره به اینکه هیات مدیره برگزاری نمایشگاه‌های بین‌المللی یزد به دنبال افزایش کیفیت برگزاری نمایشگاه‌ها از سطح محلی به ملی و بین‌المللی است اظهار داشت: مسئولان استان با شرکت نمایشگاه‌های بین‌المللی یزد نهایت همکاری را داشته‌اند و تاکنون نیز هرگونه درخواستی که داشته‌اند ما انجام داده‌ایم؛ زیرا اعتقاد داریم در برگزاری نمایشگاه‌ها باید شأن و جایگاه مردم حفظ شود و آنها مورد تکریم قرار گیرند.

انتهای پیام/

لینک کوتاه خبر

نظر / پاسخ از