حالت تاریک
دوشنبه, 26 شهریور 1403
بازپرس دادسرای یزد خبر داد:

متهم کلاه‌برداری از بانوان کهنسال پای میز محاکمه

متهم کلاه‌برداری از بانوان کهنسال پای میز محاکمه

بازپرس دادسرای یزد از محاکمه متهم کلاه‌برداری از بانوان کهنسال یزدی خبر داد.

 به گزارش یزدرسا به نقل از پایگاه اطلاع رسانی دادسرای عمومی و انقلاب یزد؛ محمد میلاد بمانیان اظهار کرد: با توجه به طرح شکایت‌های متعدد توسط تعدادی از شهروندان مبنی بر ربودن طلاجات توسط فردی غیربومی، پرونده قضایی تشکیل و با دستور مقام قضایی دادسرای یزد، تحقیقات توسط کارآگاهان پلیس آگاهی انجام شد.

بازپرس دادسرای یزد ادامه داد: نهایتاً مشخص شد فرد کلاه‌بردار پس از انتخاب سوژه‌‌های خود از بین بانوان کهن‌سال، با ثروتمند جلوه دادنِ خود از طریق ارائه اسکناس‌های جعلی به مال‌باختگان جهت رساندن آن به افراد نیازمند، اعتماد آن‌ها را جلب کرده و متعاقباً با اغفال بانوان و اخذ مقداری از طلاجات برای بررسی آن‌ها، طلاجات را به همراه تعدادی بسته‌های تبرّکی در حضور مال‌باختگان در داخل کیسه‌ای تیره‌رنگ می‌گذاشته و به بانوان عودت ‌داده و از محل متواری میشده است.

بمانیان افزود: مالباختگان پس از بررسی کیسه‌های تحویل‌شده متوجه سوراخ بودن کیسه‌ها و خروج طلاجات در دست فرد کلاهبردار می‌شدند.

 بازپرس دادسرای یزد گفت: متهم در یکی از مبادی خروجی شهر یزد دستگیر و مقداری از طلاجات از خودروی وی کشف شد و در نهایت طی بازجویی صورت گرفته، به ارتکاب کلاهبرداری‌های بسیاری به همین شگرد در تعدادی از استان‌های کشور اعتراف کرد.

وی افزود: پرونده متهم پس از طی مراحل قانونی با صدور کیفرخواست به دادگاه کیفری دو ارسال شد.

بازپرس دادسرای یزد تاکید کرد: لازم است شهروندان، در برخورد با افراد شیاد خیِّرنما با احتیاط عمل کرده تا در دام اقدامات کلاه‌بردارانه آنها گرفتار نشوند.

انتهای پیام/

 

لینک کوتاه خبر

نظر / پاسخ از