حالت تاریک
شنبه, 06 مرداد 1403
رئیس دانشگاه آزاد اسلامی یزد:

مجلس نقطه آغازین اصلاح مشکلات کشور است

مجلس نقطه آغازین اصلاح مشکلات کشور است

رئیس دانشگاه آزاد اسلامی یزد گفت: بنابراین اصلاح ناکارآمدی‌های موجود در کشور با یک نقطه آغازین انجام می‌شود و مجلس نقطه آغازین اصلاح است.

محمدرضا دهقانی اشکذری در گفتگو با پایگاه خبری «یزدرسا» در پاسخ به این پرسش که حضور مردم در انتخابات تا چه میزان می‌تواند بر بهبود شرایط به ویژه شرایط اقتصادی موثر باشد، اظهار کرد: اقتصاد یک ماجرای بلند مدت است که دستوری نیست، ما به هرحال یک پیشینه ضعیف اقتصادی داریم که از چندصد سال گذشته تا کنون وجود داشته است.

وی افزود: ما در این کشور از سالیان گذشته و از دوران استعمار قبل از قاجار که مردم تحت استعمار از سوی حکومت‌ها قرار گرفته بودند و پس از انقلاب ملت ایران از چنگ این وابستگی رها شدند و به سوی استقلال حرکت کردند که طبیعتا در این مسیر و با اتفاقاتی که در زمان انقلاب اسلامی همچون دوران دفاع مقدس و جنگ هشت ساله و مشکلات بعدی باعث شد که در این بخش کشور نتواند به نقطه مطلوبی برسد.

رئیس دانشگاه آزاد اسلامی با بیان اینکه در برخی از دوره‌ها مدیران ناکارآمد روی کار آمدند، گفت: من این ناکارآمدی را ناشی از ندانستن آنها می‌دانم تا اینکه بخواهیم بگوییم این ناکارآمدی تعمدی بود.

وی ادامه داد: به جهت این ناکارآمدی‌های ناشی از ضعف علمی در زمینه اقصادی و همچنین نوع اقتصاد کشور ما که اقتصاد سرمایه‌داری است باعث شد تا این اقتصاد مشکل‌دار تاریخی نتواند خیلی زود از چنگال استثمار خارج شود و همچنان به مردم فشار آورد و به همین دلیل است که بیش از ۱۰ سال شعار کشور ما در زمینه اقتصادی است.

دهقانی اشکذری با بیان اینکه فرهنگ در جامعه مهم است اما اقتصاد زیربنای مهمی است، گفت: اگر اقتصاد اصلاح نشود فرهنگ ما نیز تحت فشار قرار خواهد گرفت، بنابراین اصلاح ناکارآمدی‌های موجود در کشور با یک نقطه آغازین انجام می‌شود و مجلس نقطه آغازین اصلاح است.

وی عنوان کرد: نظام‌های حمایتی مختلف در مجلس طراحی می‌شوند، بنابراین حتی اگر مردم از شرایط اقتصادی گله‌مند هستند به خاطر حفظ اصل نظام و حتی اصلاح این مشکلات باید رای دهند.

رئیس دانشگاه آزاد اسلامی یزد بیان کرد: این حضور در انتخابات باید به صورت حداکثری و آگاهانه باشد؛ مردم باید با دقت به صحبت‌های نامزدهای انتخابات گوش دهند و ببیند کدام شعار واقعی و در اختیار وظایف نماینده است.

وی عنوان کرد: نباید نمایندگان دچار حاشیه‌هایی شوند که در وظایف آن‌ها نیست، زیرا از کارها و وظایف اصلی خود باز می‌مانند و سرنوشت کشور در برخی از بخش‌ها دچار مشکل خواهد شد.

دهقانی اشکذری با اشاره به دلیل دیگر برای حضور در انتخابات تصریح کرد: از مردم می‌خواهم که آمارهای جهانی اقتصاد را به صورت واقعی و از بانک‌ منابع جهانی استخراج کنند و با مقایسه‌ای کوتاه ببینند که وضعیت اقتصادی کشور رو به بهبود است یا خیر، اگر روبه بهبود بود پس ببینند که این اراده در مدیران فعلی وجود دارد و باید کمک کنیم تا روند کنترل تورم، کاهش رکود و رونق تولید را توسعه دهیم و این امر با انتخاب نمایندگان اصلح امکان‌پذیر است.

رئیس دانشگاه آزاد اسلامی عنوان کرد: ما نباید به نقاطی برگردیم که برخی از نامزدها و مدیران شعارهای قشنگ و جذاب دادند، اما علیرغم شعارهای زیبای آن‌ها وعده‌ها عمل نشد و باعث گله‌مندی مردم و ایجاد شرایط امروز شدند.

انتهای خبر/

لینک کوتاه خبر

نظر / پاسخ از