حالت تاریک
شنبه, 06 مرداد 1403
رئیس کمیته بازرسی ستاد انتخابات یزد:

محافظت از آرای مردم را وظیفه خود می‌دانیم

محافظت از آرای مردم را وظیفه خود می‌دانیم

رئیس کمیته بازرسی ستاد انتخابات استان یزد گفت: رأی مردم برای مسئولان حق‌الناس است و وظیفه تمام عوامل زیست‌بوم انتخابات صیانت از آرای مردم است و توجه به اعتماد آنها است.

به گزارش پایگاه خبری «یزد رسا»، محمد علی‌شاه حسینی در جمع اصحاب رسانه استان یزد با اشاره به اینکه در آستانه انتخابات مهم و اثرگذاری  در سطح کشور قرار داریم اظهار داشت: 4 موضوع را دشمنان در صدر برنامه‌های خود قرار داده‌اند که ناکارآمدی نظام جمهوری اسلامی در صدر این برنامه‌های قرار دارد و دومین محوری که پیگیری می‌کنند موضوع فساد مسئولان و سومین موضوع تطهیر خاندان پهلوی است.

وی ادامه داد: نمونه این تلاش را در انفجار خط لوله گاز مشاهده کردیم که اگر مدیریت نمی‌شد در همان ساعات اولیه صبح گاز مراکز اصلی قطع می‌شد و یک نارضایتی گستره در میان مردم ایجاد می‌شد.

رئیس کمیته بازرسی انتخابات استان یزد تصریح کرد: دشمنان نسبت به ایجاد دشمنی با نظام جمهوری اسلامی قسم‌خورده‌اند و در این زمینه از هیچ اقدامی کوتاهی نمی‌کنند و در حال حاضر نیز موضوع عدم مشارکت مردم در انتخابات را در دستور کار خود قرار داده‌اند.

شاه‌حسینی افزود: 100 همت میزان تسهیلات استان در دولت سیزدهم بوده است که حدود 97 درصد آن پرداخت شده است که بخش عمده این تسهیلات در صنایع صرف شده است و این نمونه کوچک نشان از اقدامات بزرگی است که در حال انجام است.

وی با تأکید بر اینکه با عدد و آمار نشان می‌دهیم که در زمینه اقتصادی و دیگر زمینه‌ها چه اقداماتی انجام داده‌ایم تصریح کرد: در تمام انتخابات گذشته هیات بازرسی تشکیل شده که وظیفه نظارت بر موضوعاتی را بر عهده دارد که می‌تواند انتخابات را به چالش بکشد و همچنین انعکاس این موضوعات به شخص مسئولان است.

شاه‌حسینی با تأکید بر اینکه در روز انتخابات نقش بازرسی شاید بیشتر باشد تصریح کرد: در روز برگزاری انتخابات به‌صورت لحظه‌ای مسائل بررسی و تصمیمات لازم اتخاذ می‌شود.

رئیس کمیته بازرسی استانداری با بیان اینکه کار این کمیته از چند ماه قبل آغاز شده و حتی مسائل انتخابات گذشته بررسی شده است تصریح کرد: در روز رأی‌گیری در محل صندوق‌ها حرف نهایی را نماینده فرماندار می‌زند به همین دلیل کمیته بازرسی وظیفه، نظارت و همکاری در اجرای مسئولیت و وظیفه‌ای که این نماینده بر عهده دارد را پیگیری می‌کند.

وی با اشاره به اینکه در تمام شعب یک بازرس و در هر 15 شعبه یک سربازرس وجود دارد خاطرنشان کرد: اگر مردم در روز رای گیری مشکل و نقصی را مشاهده کردند می توانند به بازرسان حاضر در شعبه اطلاع دهند تا انها مسائل را از طریق سلسله مراتب پیگیری کنند.

رئیس کمیته بازرسی انتخابات استان یزد با بیان اینکه کمیته بازرسی در زمینه تخلفات فضای مجازی و ورود غیرقانونی برخی نهادهای دولتی که حق دخالت و فعالیت نداشته‌اند را نیز بررسی می‌کنند اظهار داشت: این مسائل در کمیته بررسی تخلفات بررسی و اگر لازم باشد حتی به مراجع قضایی نیز اعلام می‌شود.

شاه‌حسینی با تأکید بر اینکه یک همدلی و همراهی ویژه‌ای در بین ارکان مسئولان استان وجود دارد تصریح کرد: اولویت اول مسئولان امانت‌داری از رأی مردم است و رأی مردم برای مسئولان حق‌الناس است و وظیفه تمام عوامل زیست‌بوم انتخابات صیانت از آرای مردم است و توجه به اعتماد آنها است.

وی ادامه داد: مشارکت حداکثری مردم و بالارفتن حضور مردم و ایجاد شور و نشاط انتخاباتی با سازوکارهای مختلف و همچنین برقرار امنیت انتخابات خط‌قرمز است که به هیچ فردی اجازه نخواهیم داد به این موضوعات خدشه‌ای وارد کند که تا این لحظه انجام شده است.

شاه‌حسینی با اشاره به اینکه تا این لحظه تمام امور مربوط به پشتیبانی و فراهم‌کردن شرایط لازم برای حضور در انتخابات در سطح استان مهیا شده و بادقت نظر خاصی آماده شده است اظهار داشت: تا این لحظه گزارش خاصی نداشتیم که برگزاری انتخابات را با چالش مواجه کرده باشد و فضای انتخاباتی در استان یزد کاملاً رقابتی است و مسائل مطرح شده از سوی کاندیداها کاملاً مباحث تخصصی و کارشناسی است.

وی در پاسخ به سؤال یکی از خبرنگاران مبنی بر وجود برخی تخلفات و تبلیغات زودهنگام مشهود کاندیداها نیز گفت: تبلیغات زودهنگام تخلف است و کمیسیون بررسی تبلیغات این مسائل را به‌صورت روزانه بعضاً مورد بررسی قرار می‌دهد و تذکرات لازم به کاندیداها داده می‌شود.

شاه‌حسینی تصریح کرد: حضور مدیران و مسئولان دولتی که در انتخابات مسئولیتی ندارند در ستادهای انتخاباتی کاندیداها در ساعات غیراداری منعی ندارد؛ ولی به تمام مسئولان و مدیران توصیه شده که حضوری نداشته باشند تا شائبه حمایت ایجاد نشود.

انتهای خبر/

لینک کوتاه خبر

نظر / پاسخ از