حالت تاریک
پنج‌شنبه, 29 شهریور 1403
مقام‌آور جشنواره مالک اشتر:

محرومیت‌زدایی رکن مهم در ایجاد جامعه بانشاط است

محرومیت‌زدایی رکن مهم در ایجاد جامعه بانشاط است

فرمانده پایگاه محمد رسول‌الله(ص) میبد گفت: سازندگی و محرومیت‌زدایی دو رکن مهم در ایجاد جامعه بانشاط و هدفمند است.

علی سلیمی‌پور در گفتگو با خبرنگار «یزدرسا» با اشاره به کسب مقام برتر توسط پایگاه محمد رسول الله(ص) شهرستان میبد در زمینه سازندگی، محرومیت‌زدایی و امنیت در جشنواره مالک اشتر اظهار کرد: سازندگی و محرومیت‌زدایی دو رکن مهم در ایجاد جامعه بانشاط و هدفمند است، زیرا فراهم بودن امکانات و رفع موانع پیشرفت خود می‌تواند در پیشبرد اهداف جامعه و حتی اهداف فردی بسیار موثر واقع شود.

فرمانده پایگاه محمد رسول‌الله(ص) میبد تصریح کرد: فعالیت‌های فرهنگی، سازندگی و برقرای امنیت این پایگاه در محله تاریخی میبد و در مسجد جامع آن انجام می‌شود؛ به دلیل ویژگی‌های خاص بافت تاریخی، تمام نقطه‌ضعف‌ها و نقاط قوت این بافت را بررسی کرده و در قالب یک شورای راهبردی تمامی ضعف‌های موجود در بافت تاریخی را مطرح و بررسی کردیم.

وی ادامه داد: بررسی نقطه ضعف‌های موجود در بافت تاریخی باعث شد تا در نهایت به یک راهبرد مناسب دست پیدا کرده و بتوانیم با اجرایی کردن آن برخی از مشکلات و مسائل موجود در این محل را حل کنیم.

سلیمی‌پور با اشاره به اقدامات انجام شده در راستای محرومیت‌زدایی و سازندگی در بافت تاریخی میبد عنوان کرد: ایجاد یک گروه جهادی در این محلات و شناسایی خانه‌هایی که نیاز به تعمیرات و یا ساخت امکانات بهداشتی داشتند، اولین گام از برنامه سازندگی و محرومیت‌زدایی این پایگاه در بافت تاریخی بود.

این مقام‌آور جشنواره مالک اشتر با اشاره به اقدامات انجام شده در سال گذشته عنوان کرد: در کنار برنامه‌های سازندگی و برقراری امنیت، شناسایی خانواده‌های نیازمند و تامین بسته‌های معیشتی برای این افراد از دیگر اقدامات انجام شده از سوی این پایگاه بسیجی بود.

انتهای پیام/

لینک کوتاه خبر

نظر / پاسخ از