حالت تاریک
جمعه, 27 مهر 1403
فرمانده ناحیه مقاومت بسیج شهید منتظر قائم یزد:

محور بودن مسجد در محلات اسلامی ضرورت دارد

محور بودن مسجد در محلات اسلامی ضرورت دارد

فرمانده ناحیه مقاومت بسیج شهید منتظر قائم یزد با بیان اینکه مساجد ظرفیت دارد تا به محلی برای رفع مشکلات مردم تبدیل شود، گفت: محور بودن مسجد در محلات اسلامی ضرورت دارد.

به گزارش «یزدرسا» به نقل از روابط عمومی ناحیه مقاومت بسیج شهید منتظر قائم یزد، حسین آزادی نژاد در جلسه شورای تحول محله اسلامی که با حضور فرماندار، معاون امنیتی و سیاسی و نمایندگان دستگاه‌ها و نهادهای مختلف در فرمانداری یزد برگزار شد، اظهار کرد: طرح محله اسلامی یکی از مهم‌ترین راهکارهای رسیدن به جامعه اسلامی و در نهایت تمدن نوین اسلامی است، برای رسیدن به جامعه اسلامی که مبتنی بر مشارکت مردمی است، جغرافیای کوچک‌تری را باید محور قرار دهیم که آن همان محلات است.

وی ابراز کرد: در جامعه اسلامی مردم خود دارای نقش هستند و در اداره امور جامعه خود احساس مسئولیت می‌کنند.

فرمانده ناحیه مقاومت بسیج شهید منتظر قائم یزد با اشاره به محور بودن مسجد در تمام فعالیت‌ها، ادامه داد: مردمی‌کردن اداره محلات اسلامی با محوریت مسجد ضرورت دارد؛ رفع مشکلات مردم در محلات اسلامی در مساجد باید انجام شود، جلسات هم‌اندیشی برای رفع مسائل محله باید در مسجد انجام شود و به‌طور کل لازم است، مساجد تبدیل به محور محلات اسلامی شوند.

وی تأکید کرد: مهم‌ترین گام در اجرایی‌کردن محله اسلامی مشارکت دادن مردم است که در گام اول لازم است با مشارکت مردم شورای محله اسلامی تشکیل شود، اگر این طراحی از ابتدا با مشارکت مردم نباشد، ما در اجرا تنها می‌مانیم.

آزادی نژاد در ادامه به تشریح گام‌های اجرای شورای تحول محله اسلامی پرداخت و پس از آن ادارات و نهادها گزارش اقدامات صورت‌گرفته در رابطه با شورای محله اسلامی ارائه دادند.

انتهای خبر/

 

درباره نویسنده

لینک کوتاه خبر

نظر / پاسخ از