حالت تاریک
دوشنبه, 26 شهریور 1403
مسئول کمیته حمل‌و‌نقل ستاد خدمات‌سفر استان‌یزد مطرح کرد:

آمادگی کامل برای نوروزی بدون تلفات

آمادگی کامل برای نوروزی بدون تلفات

مسئول کمیته حمل‌و‌نقل ستاد خدمات سفر استان یزد گفت: بیش از ۹۰ درصد آمادگی برای رقم زدن نوروزی خوب و ایمن برای مردم استان و مسافران نوروزی در مجموعه راهداری استان وجود دارد.

محمد رستگاری در گفتگو با پایگاه خبری «یزدرسا» با اشاره به قرار گرفتن در آستانه عید نوروز و آغاز سفرهای نوروزی اظهار کرد: از بعد وضعیت ایمنی و حوادث جاده‌ای استان یزد در یک سال گذشته شرایط بسیار خوبی را داشته است و از نظر نرخ کاهش تعداد فوتی بر اساس آمار ۱۰ ماهه در رتبه اول کشوری قرار داریم.

وی افزود: در راستای کنترل و ادامه این نرخ کاهشی برنامه‌ریزی‌های بسیار قوی‌ای در سه بعد انجام شد، که نگهداری جاری رویه‌ و سازه‌ راه‌ها یکی از این موارد است.

مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان یزد با بیان اینکه این نگهداری‌ها در طول سال انجام شده است، تصریح کرد: بخش قابل توجهی از مسیرها و محدوده‌هایی نارضایتی شدید مردم از بعد جنس سازه و رویه، تلفات جاده‌ای و سطح خدمت‌دهی راه را در پی داشت شناسایی کرده و تلاش کردیم تا این نواقص برطرف شود و تقریبا در استان این محدوده‌ها به محدوده‌های حداقلی رسیدند.

وی افزود: در سال ۱۴۰۱ تعداد ۱۴ نقطه حادثه‌خیز در استان شناسایی شد که براساس برنامه‌ زمانبندی که از سوی کشور برای اداره راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان یزد بسته شد، رفع ۶ نقطه پرحادثه تکلیف سال جاری و مابقی تکلیف سال آینده شد.

رستگاری با بیان اینکه در سال جاری هفت نقطه پرحادثه استان رفع شدند، تصریح کرد: تلاش کردیم تا نقاط حادثه‌خیز استان را به حداقل برسانیم و براساس پیش‌بینی‌ها و زمانبندی‌های انجام شده تلاش داریم تا تیرماه سال آینده رفع تمام این ۱۴ نقطه تکمیل شود.

مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان یزد ادامه داد: در عمده مسیرها به ویژه در حوزه راه‌های روستایی تلاش شد به سمت خط‌کشی سه خطه حرکت کنیم تا ایمنی قوی‌تری از حیث علائم افقی به وضعیت جاده‌ای استان ببخشد و آثار این تقویت علائم افقی را در طرح نوروزی خواهیم دید.

*تشدید کنترل و نظارت‌های جاده‌ای در ایام نوروز 

مسئول کمیته حمل و نقل ستاد خدمات سفر استان یزد عنوان کرد: در یک سال گذشته کنترل‌های جاده‌ای پلیس‌راه استان یزد قوی‌تر، اثرگذارتر و هوشمندانه‌تر بود و این کنترل‌ها در نقاط اثربخش بسیار تشدید شده بود تا حوادث جاده‌ای به صورت چشمگیری در استان کاهش یابد.

رستگاری ادامه داد: در ایام نوروز این کنترل‌ها بسیار جدی‌تر خواهد شد و در کمیته حمل و نقل ستاد خدمات سفر و کمیسیون ایمنی استان برنامه‌ریزی شد تا با تامین تجهیزات، افزایش تعداد ماشین‌ها و ماموران پلیس راه گشت‌های پلیس‌راه را در سطح استان و برای ایام نوروز افزایش دهیم.

وی با اشاره به برگزاری پویش «همراهان سفر ایمن» و نوروزگاه‌ها در سطح استان یزد بیان کرد: مکان‌یابی و برنامه‌ریزی برای محدوده‌های ۳۰ کیلومتری ورودی شهرها در راستای برگزاری پویش «همراهان سفر ایمن» و نوروزگاه‌ها در سطح استان یزد در حال انجام است تا در سه مورد کنترل سرعت، دقت راننده و کنترل ترافیک ‌جاده‌ای موثر باشد.

مسئول کمیته حمل و نقل ستاد خدمات سفر استان یزد با اشاره به خدمات مسافر و خدمات حمل و نقل عمومی در ایام نوروز بیان کرد: مذاکرات لازم با شرکت‌های مسافربری انجام شده است و تلاش شد تا تذکرات لازم در راستای ایمن‌سازی و رفع نواقص داده شود.

وی ادامه داد: نصب تابلوهای لازم در وسایل حمل و نقل عمومی، کنترل نوع رفتار و برخورد شرکت‌های مسافری با مردم و ... نیز در دستور کار است.

رستگاری تصریح کرد: در زمنیه راه‌آهن و فرودگاه‌ نیز همکاران در اداره کل راه‌آهن استان و هم مدیرکل فرودگاه استان مباحث مرتبط با مناسب‌سازی مبادی ورودی استان را پیگیر هستند و برنامه‌ریزی لازم در راستای افزایش سفر و افزایش خدمات‌دهی را نیز انجام دادند.

وی با اشاره به طرح نوروزی در سال گذشته بیان کرد: با توجه به اینکه در سال گذشته تردد ورودی استان ۱۰ درصد افزایش داشت تخمین زده شد که در نوروز سال جاری شبکه جاده‌ای استان شلوغ خواهد شد.

مسئول کمیته حمل و نقل ستاد خدمات سفر استان یزد با بیان اینکه در نوروز ۱۴۰۲ میانگین تردد و توقف در شهر کاهشی بود، گفت: به دلیل نداشتن ترافیک رسوب شده در استان و افزایش تردد عبوری شاهد این کاهش آمار بودیم.

وی ادامه داد: علیرغم این ترافیک و شلوغی در محورهای مواصلاتی استان شاهد کاهش نرخ مرگ و میر و حوادث جاده‌ای بودیم که از این حیث رتبه دوم کشوری را کسب کردیم.

رستگاری بیان کرد: به علت تقارن ماه مبارک رمضان و عید نوروز شرایط قابل پیش‌بینی نخواهد بود، اما پیش‎‌بینی ما این است که نسبت به سال گذشته در بحث تردد نسبت به نوروز ۱۴۰۲ کاهش نخواهیم داشت و به همین جهت آمادگی‌ها را به ۱۰۰ درصد رساندیم و تمام مرخصی مدیران و معاونان ادارات راهداری شهرستان‌ها، راهدارها و مجموعه راهداران استان تا پایان طرح نوروزی لغو است.

وی گفت: تمام تجهیزات، ماشین‌آلات و تجهیزات ایمنی جاده‌ای پیش‌بینی شده است و بیش از ۹۰ درصد آمادگی برای رقم زدن نوروزی خوب و ایمن برای مردم استان و مسافران نوروزی در مجموعه راهداری استان وجود دارد.

انتهای خبر/

 

لینک کوتاه خبر

نظر / پاسخ از