حالت تاریک
شنبه, 06 مرداد 1403
بهاری در دل زمستان؛

مردم می‌آیند تا حماسه بیافرینند

مردم می‌آیند تا حماسه بیافرینند

حضور مردم یزد در هوای سرد صبح امروز، زمستان را به بهار تبدیل کرد و این سرمای هوا مانع از حضور آن‌ها در جشن پیروزی انقلاب اسلامی نشد.

به گزارش پایگاه خبری «یزدرسا»، امروز ۲۲ بهمن ۱۴۰۲ و جشن ۴۵ سالگی انقلاب اسلامی  همچون گذشته و به مانند سال‌های قبل در حسینیه ایران پرشور برگزار خواهد شد و مردم شهر قنات و قنوت و قناعت در شرایطی که هنوز ساعتی دیگر تا شروع رسمی مراسم مانده است، از چهارسوی میدان شهید بهشتی به عرصه آمده‌اند و این خیل یکصدا به سوی میدان امیرچقماق خواهند رفت و در یزد برگ زرینی از حضور رقم خواهد خورد.

حضور هیات‌های مذهبی با پرچم و نمادشان و همچنین قشرهای مختلف در شرایطی که هنوز ساعتی تا آغاز مراسم مانده جالب توجه است، نوجوانانی که نه سیاهی دوران پهلوی را به یاد می‌آورند و نه حضور زیبای امام خمینی(ره) را، اما دلداده و عاشق این انقلاب مانده‌اند و تحت هر شرایطی پشتیبان این نظام هستند.

 

مردم می‌آیند تا حماسه بیافرینند

*دستاوردهای کشور جوششی از درون کشور بود

از این نوجوانان به نام سجاد دهقان که دانش‌آموز پایه ششم است علت حضورش در راهپیمایی را می پرسم که با زبان شیرین خود گفت: حضور در راهپیمایی به معنی حمایت و پشتیبانی از مقام معظم رهبری است و این دشمن است که می‌خواهد فضا را به‌گونه‌ای تغییر دهد تا مردم در راهپیمایی کمتر حضور پیدا کنند.

وی ادامه داد: برخلاف نظر عد‌ه‌ای که می‌گویند این انقلاب دستاوردی نداشته است، می‌خواهم بگویم که با تحقیقاتی که داشته‌ام به نظرم در مقایسه با کشورهای منطقه هم دستاوردهای خوبی داشتیم و هم اینکه دستاوردهای کشور ما جوششی از درون کشور بوده است و برعکس کشورهای دیگر وابسته به کشور دیگری نبودیم.

در گوشه‌ای از ابتدای مراسم گروهی از نوجوانان در حال نقاشی پرچم ایران بر روی صورت‌های خود هستند و خیلی سخت تلاش می‌کنند تا «الله» را هرچه زیباتر بر پرچم صورتشان رسم کنند.

حضور مردم به صورت خانوادگی در این مراسم در شرایط سرد صبح امروز، زمستان را به بهار تبدیل کرد و این سرمای هوا مانع از حضور آن‌ها نشد.

در گوشه‌ای دیگر از ابتدای این مراسم در میدان آزادی گروهی از نوجوانان با صدایی بسیار زیبا در حال خواندن سرود «ای ایران» هستند و در کنار آن‌ها گروهی از مردم با تکان دادن پرچم‌های کوچک و سه رنگ ایران در دستان خود با این سرود همراهی می‌کنند.

 

مردم می‌آیند تا حماسه بیافرینند

*حضور پرشور امروز مردم آب پاکی را بر بدخواهان کشور خواهد ریخت

یکی از جوانان حاضر در این مراسم در گفتگو با یزدرسا تصریح کرد: تا آخرین نفس پای آرمان‌های خود و جمهوری اسلامی ایران خواهیم ایستاد و با قدرت از این آرمان‌ها دفاع خواهیم کرد و اجازه نخواهیم داد عده‌ای که مخالف سربلندی و پیشرفت این کشور هستند به اهداف خود برسند.

وی ادامه داد: حضور پرشور امروز مردم که از اقشار مختلف هستند آب پاکی را بر بدخواهان کشور خواهد ریخت و به همگان اثبات خواهد کرد که این مردم این کشور و انقلاب را با تمام شرایطی که دارد دوست داشته و حاضر نیستند این انقلاب را با افرادی که هیچ اختیاری از خود ندارند جابه جا کنند.

شور و شوق دانش‌آموزان در ابتدای مراسم و ذوق آن‌ها برای سردادن شعار در این مسیر بسیار جالب توجه است. چه کسی فکر می‌کرد که دانش‌آموزان گذشته و پدران و مادران امروز نسلی با صلابت و شجاعت خود پرورش دهند که روزی با مشت‌های کوچک و گره‌کرده خود بایستند و شعار «مرگ بر آمریکا» سر دهند.

چه کسی تصور می‌کرد که کودکان ایرانی قرص و محکم در کنار کودکان فلسطینی بایستند و شعار « مرگ بر اسرائیل» سر دهند و آرزو کنند تا همنوعان و هم‌سالان خود در غزه و فلسطین به پیروزی برسند و رژیم کودک‌کش اسرائیل نابود شود.

چه کسی تصور می‌کرد که روزی دختری با گوشواره قلبی و کاپشن صورتی با شهادت خود قلب یک ملت را به درد آورد، دردی که پس از گذشت ۴۰ روز آرام نگرفته و زخمی که در جان مردم التیام نیافته است؛ چه کسی تصور می‌کرد که تصویر این دختر بچه در دست هم‌سالانش خاری شود در چشم دشمنان.

مردم دلاور دارالعباده همراه با دیگر مردم کشور ایران  با حضوری فراگیر در راهپیمایی سال ۱۴۰۲، بار دیگر پرچم افتخار استقلال و آزادی را در سراسر میهن عزیز اسلامی به اهتزاز درآوردند و موجب ناامیدی دشمنان این کشور شدند.

 

امروز مردم ولایتمدار دارلعباده یزد با حضور پرشور و باشکوه خود در جشن انقلاب بار دیگر اقتدار و عزت انقلاب را به گوش مستکبران رساندند و حماسه‌ای با عظمت در تاریخ جمهوری اسلامی به ثبت رساندند.

لینک کوتاه خبر

نظر / پاسخ از