حالت تاریک
یکشنبه, 18 شهریور 1403
ظهر امروز منتشر شد؛

مصوبات کارگروه شرایط اضطرار پدیده گردوغبار در یزد

مصوبات کارگروه شرایط اضطرار پدیده گردوغبار در یزد

با توجه به وضعیت غبارآلود استان یزد، جلسه کارگروه شرایط اضطرار پدیده گرد و غبار برگزار شد.

به گزارش یزدرسا؛ سومین جلسه کارگروه شرایط اضطرار پدیده گردوغبار در سال ۱۴۰۲ تشکیل شد. در اطلاعیه این کارگروه آمده است:
پیرو پیش‌بینی اداره کل هواشناسی (اعلام هشدار زرد) مبنی بر وزش باد نسبتاً شدید تا شدید و بعضاً با گرد و غبار در اکثر شهر‌های استان از بعداز ظهر روز پنجشنبه ۱۴۰۲/۰۷/۱۳ لغایت همان روز، و با عنایت به اینکه از اواخر دیشب مورخ ۱۴۰۲/۰۷/۱۲ شاهد وزش باد شدید و ایجاد پدیده گرد و غبار در استان هستیم که این موضوع موجب قرارگیری غلظت ۲۴ ساعته ذرات معلق از حوالی هشت صبح امروز در محدوده بالاتر از استاندارد و شاهد شرایط اضطرار وقوع پدیده گردوغبار برای شهر‌های اردکان، میبد، اشکذر، زارچ، یزد، مهریز و بافق هستیم. لذا به استناد آیین‌نامه و شیوه‌نامه اجرایی مدیریت شرایط اضطرار پدیده گردوغبار سومین کارگروه شرایط اضطرار گردوغبار با ریاست مدیرکل بحران استانداری و دبیری اداره کل حفاظت محیط زیست یزد تشکیل و در حال حاضر تصمیمات برای روز پنجشنبه مورخ ۱۴۰۲/۰۷/۱۳ به شرح ذیل اتخاذ شد:

۱- تشدید آمادگی بیمارستان‌ها، اورژانس و مراکز بهداشتی درمانی جهت ارائه خدمات به بیماران احتمالی

۲- خودداری افراد از حضور در فضای باز و انجام فعالیت‌های سنگین به خصوص گروه‌های حساس (زنان باردار، کودکان و بیماران تنفسی و قلبی و سالمندان) و اطلاع‌رسانی توسط معاونت دانشگاه علوم پزشکی یزد

۳- آماده باش تمامی دستگاه‌های امدادرسان

۴- تمامی دستگاه‌های امدادی (پلیس راه، هلال احمر، اورژانس و راهداری) در کل استان به صورت عام و شهرستان‌های درگیر گرد و غبار طبق اعلام اداره کل هواشناسی (اردکان، میبد، اشکذر، زارچ، یزد، مهریز، بافق و بهاباد) به صورت خاص آماده باش و در منطقه حضور داشته باشند.

۵- کلیه فعالیت‌های عمرانی شهرداری شامل کارگاه‌های شن و ماسه، سنگ شکن‌ها و... در مناطق تحت تأثیر محدود شود و شهرداری‌ها نسبت به نظارت بر آن اقدام نمایند.

۶- معاونت دانشگاه علوم پزشکی یزد با همکاری صدا و سیما نسبت به اطلاع‌رسانی توصیه‌های بهداشتی به خصوص به بیماران قلبی و تنفسی اقدام نماید.

در صورت پیش‌بینی تداوم وضعیت شرایط اضطرار متعاقباً تصمیمات مقتضی اتخاذ و اطلاع‌رسانی خواهد شد.

انتهای پیام/

لینک کوتاه خبر

نظر / پاسخ از