حالت تاریک
سه‌شنبه, 25 اردیبهشت 1403
مدیر سلامت محیط‌وکار معاونت بهداشتی یزد تصریح کرد:

معرفی 2هزار مرکز تهیه‌و‌توزیع موادغذایی متخلف به مراجع‌قضایی

معرفی 2هزار مرکز تهیه‌و‌توزیع موادغذایی متخلف به مراجع‌قضایی

مدیر سلامت محیط و کار معاونت بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی یزد از معرفی نزدیک به دو هزار مرکز تهیه و توزیع مواد غذایی متخلف به مراجع قضایی در استان یزد خبر داد.

به گزارش پایگاه خبری یزدرسا به نقل از وبدا، وحید جعفری همزمان با چهارم مهرماه روز جهانی بهداشت محیط گفت: در استان یزد در راستای کنترل عوامل محیطی تاثیر گذار بر سلامت جامعه، کارکنان بهداشت محیط، فعالیت‌های گسترده‌ای در عرصه‌های مختلف از جمله نظارت بر آب آشامیدنی، بهداشت مواد غذایی، نظارت بر اماکن عمومی از قبیل استخرها، آرایشگاه‌ها، مراکز بهداشتی و درمانی و.... داشته‌اند.

مدیر سلامت محیط وکارمعاونت بهداشتی دانشگاه با اشاره به عملکرد بهداشت محیط استان در یک سال اخیر اظهار داشت: در سال گذشته تعداد ۱۰۳ هزار و ۱۹۰ مورد بازرسی از مراکز تهیه و توزیع مواد غذایی و اماکن عمومی صورت گرفته است که ۳۲۱ مرکز تعطیل و ۱هزار و ۹۵۸ مرکز متخلف به مراجع قضایی معرفی شده‌اند.

وی همچنین بازرسی از سامانه‌های آبرسانی به تعداد ۱هزار و ۲۷۹ مورد، کلرسنجی آب آشامیدنی به تعداد ۱۵۸ هزار و ۷۴۱ مورد،انجام آزمایش میکروبی آب آشامیدنی به تعداد ۷ هزار و ۵۶۴ مورد و معدوم‌سازی بیش از ۸۶ هزار کیلوگرم مواد غذایی،آرایشی و بهداشتی را از دیگر اقدامات بهداشت محیط استان در یک سال اخیر برشمرد.

گفتنی است؛ فدراسیون بین المللی بهداشت محیط ، «آمادگی برای محافظت از سلامت مردم در هر مکان و در هر روز » را به عنوان شعار روز جهانی بهداشت محیط سال جاری برگزیده و چهارم مهرماه مصادف با ۲۶ سپتامبر به عنوان روز جهانی بهداشت محیط نیز نامگذاری شده‌است.

انتهای پیام/

لینک کوتاه خبر

نظر / پاسخ از