حالت تاریک
دوشنبه, 26 شهریور 1403
رئیس اتحادیه میوه و تره‌بار یزد:

میوه‌فروشان یزدی بر اساس قانون عمل می‌کنند

میوه‌فروشان یزدی بر اساس قانون عمل می‌کنند

رئیس اتحادیه میوه و تره‌بار استان یزد در رابطه با تفاوت قیمت میوه در نقاط مختلف  شهر یزد گفت: میوه‌فروشان یزدی بر اساس قانون عمل می‌کنند.

حسین مشرف در گفتگو با «یزدرسا» در مورد دلیل تفاوت قیمت میوه در نقاط مختلف شهر تصریح کرد: مطمئناً اکثریت اختلاف قیمت ناشی از تفاوت کیفیت میوه‌ها است.

وی با بیان اینکه قیمت میوه در یزد نسبت به استان‌های هم‌جوار تفاوتی ندارد و تنها هزینه حمل به این نرخ اضافه می‌شود، گفت: ممکن است در میدان‌های میوه و تره‌بار، وقتی بازار سنگین است، یک نوع میوه با چند نرخ به فروش برسد؛ اما درهرصورت میوه‌فروشان بر اساس قانون عمل کرده و میوه را با ۳۰ درصد سود به فروش می‌رسانند.

رئیس اتحادیه میوه و تره‌بار استان یزد اضافه کرد: در سراسر کشور تنوع قیمت زیاد بوده است و خرید متفاوت در میدان‌های میوه و تره‌بار، باعث تنوع قیمت می‌شود.

وی با بیان اینکه یزد به جزء برخی میوه‌های گلخانه‌ای دیگر، تقریباً خود تولیدکننده میوه‌ای نیست، ادامه داد: به همین دلیل از شهرهای دیگر وارد می‌کند که هزینه حمل به قیمت اضافه می‌شود.

رئیس اتحادیه میوه و تره‌بار استان یزد ادامه داد: میزان کرایه هم با توجه به مسیر و بعد مسافت شهرهای مختلف متفاوت است و نمی‌توان درصد مشخصی برای آن تعیین کرد.

مشرف تصریح کرد: سهم استان یزد در تولید میوه مصرفی چشم‌گیر نبوده و اگر محصولات گلخانه‌ای را هم در نظر بگیریم، تنها ۲۰ درصد میوه مصرفی استان در داخل تولید می‌شود؛ البته محصولات گلخانه‌ای هم خیلی در داخل استان طرفدار ندارد.

وی گفت: میوه‌هایی که در داخل استان تولید می‌شود بنا به فصل متفاوت است؛ میوه‌های چون انگور، زردآلو، انار و محصولات گلخانه‌ای چون خیار سبز، گوجه، فلفل دلمه‌ای، بادمجان در داخل استان تولید می‌شود.

رئیس اتحادیه میوه و تره‌بار استان یزد تصریح کرد: میوه‌های مصرفی استان یزد بنا به هر فصل از نقاط مختلف کشور تأمین می‌شود و تقریباً استان یزد از تمام نقاط کشور، واردات میوه دارد؛ این موجب شده تا تنوع میوه در استان یزد زیاد باشد.

وی در رابطه با بیشترین میوه مصرفی توسط یزدی‌ها گفت: معمولاً استقبال یزدی‌ها در فصل‌های گرم سال از میوه‌های خربزه، هندوانه، طالبی و به مقدار کمتر میوه‌های سردرختی است و در فصل سرما نیز از میوه‌هایی چون پرتقال و سیب استقبال می‌کنند.

انتهای خبر/

لینک کوتاه خبر

نظر / پاسخ از