حالت تاریک
شنبه, 06 مرداد 1403
یادداشت:

ناآرامی سال گذشته نماد فتنه فرهنگی

ناآرامی سال گذشته نماد فتنه فرهنگی

نماد جامعه اسلامی حجاب است و حجاب قدرت اعتقادی اسلام ؛ ناآرامی سال گذشته یک فتنه فرهنگی بود که غربگرایان به ایجاد آن پرداختند.

به گزارش پایگاه خبری «یزدرسا»، رسول صادقی*؛ ناآرامی سال گذشته فتنه فرهنگی بود؛ به هر حال نماد و ظاهر جامعه اسلامی، حجاب است، در اینجا حجاب که نماد جامعه اسلامی است، قدرتی دارد که قدرت اعتقادی اسلام است.

ما در اسلام می‌گوییم که قدرت فرهنگ حاکم است و به لحاظ فرهنگی اسلام غنی‌ترین، قوی‌ترین و پر محتواترین دین است، چیزی که مانع فرهنگ قدرت هژمونی غرب شد، همین قدرت فرهنگی است و به همین دلیل دشمنان به دنبال ضربه زدن به این هم هستند.

قبلا اگر فتنه وجود داشت در ابتدای حق و باطل با یکدیگر مخلوط می‌شد، یعنی یک طیف پیوسته‌ای از حق و باطل شکل می‌گرفت و افرادی که در این وسط بودند، در این غبار نمی‌فهمیدند که کدام سمت هستند و اغتشاش شکل می‌گرفت، اما در ماجرای سال گذشته، مسئله ابتدا از ایجاد ناآارمی شروع شد.

دشمنان این دو قطبی را شکل داده بودند و آدم ها را در این سمت دوقطبی قرار دادند و سپس به دنبال ضربه زدن به ولایت گام برداشتند. باید ببینیم در این فتنه که از شب اول اعتقادات و ولایت و اسلام را هدف قرار داده بود، ما در کجای قصه بودیم و چه کار کرده‌ایم.

در این که این فتنه از دو سال قبل برنامه‌ریزی شده بود بحثی نیست، طراحی این فتنه به عاشورا برمی‌گردد که یک بیانیه از سوی میرحسین موسوی منتشر شد؛ این حرکت از عاشورا شروع شد و به اربعین رسید که همه داشته این‌ها، عملاً در اربعین استفاده شد تا این حماسه حضور مسلمانان عالم و این قدرت فرهنگ عاشورایی و ولایتی، نشانه گرفته شود. عمله‌های غرب خودشان گفته بودند که مهسا بهانه است و اصل نظام نشانه است، در اینجا منظور از نظام، نظام اسلامی بود و خیلی با جمهوریت کاری نداشتند.

بالاخره حجاب یک مسئله اعتقادی است و مسئله سیاسی نیست؛ دشمن هرچه داشت به میدان آورد و عملاً باعث رشد این جامعه اسلامی و بصیرت ما در گام دوم انقلاب اسلامی شد؛ بالاخره مردم در فتنه ۸۸ به بلوغ سیاسی رسیده‌اند ولی در ناآرامی سال گذشته به بلوغ اعتقادی رسیدند و ارزش ولایت را درک کردند. این هزینه‌هایی که در ناآرامی‌ها بر کشور تحمیل شد را باید تبدیل به فرصت کنیم تا منجر به بلوغ اعتقادی مردم شود که این آغاز حرکت در گام دوم انقلاب اسلامی است.

*رسول صادقی_فعال سیاسی و دانش‌آموخته‌ی رشته سیاست در دانشگاه یزد

لینک کوتاه خبر

نظر / پاسخ از