حالت تاریک
پنج‌شنبه, 29 شهریور 1403
رویداد ملی تولید محتوای دیجیتال بسیج؛

رویدادی از جنس توانایی و آینده‌نگری جوانان

رویدادی از جنس توانایی و آینده‌نگری جوانان

رویداد ملی تولید محتوای دیجیتال بسیج با حضور بیش از 600 جوان خوش‌فکر و خلاق بسیجی به مدت دو روز در محل لانه جاسوسی سابق برگزار شد.

به گزارش پایگاه خبری «یزد رسا»، مرحله نهایی پنجمین رویداد ملی تولید محتوای دیجیتال بسیج در شرایطی با حضور ۱۲1 تیم از سراسر کشور در تهران برگزار می شود که هر کدام از این تیم ها در مرحله قبل موفق شده بودند در سطح استان خود حائز رتبه های برتر شده و به مرحله نهایی راه یابند.

این 121 تیم برتر کشور که هر کدام از آنها در زمینه رشته خود جزو افراد شاخص و توانمند محسوب می شوند در مرحله نهایی باید در مدت 48 ساعت با تیم های دیگر از استان های سراسر کشور به رقابت بپردازند.

از استان یزد نیز دو تیم در زمینه بازی‌سازی و نرم‌افزار در مرحله نهایی این مسابقات شرکت کرده بودند که در تیم بازی‌سازی 5 نفر از جوانان خوش فکر و خلاق یزدی در حال ساخت یک بازی بودند که یک نبرد میان رزمندگان ایرانی و نیروهای غاصب رژیم صهیونیستی را شبیه سازی کرده بود و درقالب آن رزمندگان ایرانی با استفاده از سلاح های ایرانی به مقرهای نیروهای این رژیم غاصب نفوذ کرده و در عین حال بخش دیگری از رزمندگان با استفاده از قدرت موشکی و پهپادی کشور عزیزمان  موفق شدند راداراهای دشمن را نابود کنند.

در بخش نرم‌افزار نیز جوانان یزدی در حال طراحی نرم‌افزار طراحی و شناسایی ظرفیت‌های سالن‌های ورزشی بودند در مجموع اینکه در این دو روز جوانان یزدی به‌شدت مشغول بودند تا بتوانند ایده‌ها و برنامه‌های خود را به مرحله اجرا در بیاورند.

*پایه و اساس جنگ ترکیبی دشمن فضای مجازی است

در خلال این برنامه دوروزه سردار حسین زارع کمالی فرمانده سپاه الغدیر استان به همراه جمعی دیگر از مدیران و مسئولان برگزاری در غرفه بچه‌های یزد حاضر و ضمن خداقوت و خسته نباشید به آنها در صحبت‌هایی از لزوم توجه به مباحث مربوط به تولید محتوا در زمینه فضای مجازی اشاره و خاطرنشان کرد: کشور عزیزمان ایران درگیر یک جنگ ترکیبی و شناختی  بسیار شدیدی با دشمن است که در این عرصه پایه اصلی دشمن همین تولیدات رسانه‌ای در بستر فضای مجازی است که به همین دلیل می‌طلبد جوانان بسیجی و علاقه‌مند به‌نظام و ولایت با جدیت این عرصه را دنبال کنند.

وی ادامه داد: خوشبختانه بسیج توانسته در این زمینه نیز عرصه را به‌خوبی شناسایی و به موفقیت‌های خوبی نایل بیاید که نمونه‌هایی از این موفقیت و جوانانی که تربیت  شده و آماده رزم در مقابل دشمن در این عرصه هستند را در این رویداد مشاهده می‌کنیم.

*میانگین سنی جوان شرکت‌کنندگان در رویداد قابل‌توجه است

سعید فتاحی سرپرست تیم بازی‌سازی استان یزد که در این دور از این رویداد تولید محتوای دیجیتال بسیج شرکت کرده است نیز در گفتگو با خبرنگار یزد رسا، با بیان اینکه این مسابقات در سطح بسیار خوب و عالی در حال برگزاری است تصریح کرد: نکته قابل‌توجهی که از همان لحظه ورود به این رویداد برای بنده و دیگر اعضا جالب بود میانگین سنی شرکت‌کنندگان بود به‌نحوی‌که اغلب زیر 25 سال سن دارند ولی علیرغم سن پائین از بهترین و متخصص ترین افرادی هستند که در سطح کشور دیده ایم.

وی ادامه داد: یکی دیگر از نکات قال توجه در برگزاری این رویداد نظم و برنامه‌ریزی دقیق این رویداد بوده که علی‌رغم اینکه حدود 120 تیم در این مسابقات شرکت دارند ولی همه کارها بر اساس برنامه و نظم در حال برگزاری است و بازدید مسئولان کشوری از این رویداد نشان از آن دارد که اهمیت و توجه مسئولان کشوری به تولید محتوای دیجیتال جذب شده و در نقطه مقابل خوشبختانه بسیج نیز به خوبی این اهمیت را درک کرده است و وارد این عرصه شده که این موضوع نوید بخش اینده بسیار خوبی است.

 در پایان روز جمعه تیم‌های برتر معرفی و آثار برتر نیز اعلام می‌شود به همین دلیل در این لحظات پایانی تیم‌های شرکت‌کننده با شور و هیجان بیشتری به دنبال به سرانجام رساندن پروژه‌های خود هستند. این شور و حرارت جوانان و توجه جدی مسئولان به تولید محتوا همان‌گونه بارها در این گزارش اشاره شد نویدبخش روزهای خوبی برای کشورمان در این زمینه است.

انتهای خبر/

لینک کوتاه خبر

نظر / پاسخ از